مرد جواني که دختر خودش و دو فرزند همسایه را کشته بود، اعدام شد



  اخبارحوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

گزارش از پدران شیشه‌ای که در سال ٩٤ دست به قتل کودکان خود زده‌اند 

 

به  گزارش  شهروند ؛ مرد شیشه‌ای که در تاریکی شب تیزی دشنه‌اش را روی ٦ طعمه خود گشود و دختر ٥ ساله خود و دو فرزند کوچک همسایه‌شان را به قتل رساند، به دار مجازات آویخته شد. این مرد عصیانگر در حالی در سکانس‌های هولناک دختربچه‌اش و دو فرزند همسایه را به قتل رساند که پس از دستگیری ادعا کرده بود تحت‌تأثیر مصرف شیشه دست به چنین جنایت هولناکی زده است؛ درست مثل خیلی از جنایتکاران خطرناک دیگر که تنها در یک لحظه آن هم به‌خاطر مصرف مخدر پرخطر شیشه، قربانیان زیادی بر جای گذاشتند؛ قربانیان کوچک و بی‌گناهي که تنها به‌خاطر این‌که در معرض دید این قاتلان قرار گرفتند، به‌طرز هولناکی جان باختند.

 

نیمه‌شب مرگبار

پرونده این قاتل جنایتکار به روز ٢٩ مرداد‌ سال ٩٢ برمی‌گردد. ساعت ٤٠: ٠٤ دقیقه بامداد بود، وقتی زهرا نیمه‌شب با سر و صدایی که از اتاق دخترش به گوش می‌رسید، خواب‌آلود از تختخواب بلند شد هرگز تصور نمی‌کرد لوله پایپ را دوباره در دستان شوهر معتادش ببیند. این خود شروع دیوانه‌بازی‌های زنجیره‌ای مرد شیشه‌ای بود. هرگز باورش نمی‌شد دوباره بساط شیشه را در دستان مازیار ببیند، آن هم در اتاق دختر خردسال‌شان؛ بعد از آن بود که درگیری آغاز شد. چاقویی در دستان مازیار بود که باعث شد ترس و فریادهای این زن بیشتر شود. مازیار که حالت تعادل نداشت، سعی کرد در میان تاریکی همسرش را آرام کند. تحمل فریادهای او را نداشت. آنجا بود که هجوم هذیان و توهم به مغزش او را از جایش بلند کرد.

 

چند لحظه بعد مازیار که حالت عادی نداشت با چاقویی که از آشپزخانه برداشته بود و در دستانش می‌فشرد، به سمت همسرش حمله کرد. ضربه‌های پی‌در‌پی چاقو او را نیمه‌جان و غرق در خون روی زمین انداخت. چند لحظه بعد دختر ٥ ساله این زن و شوهر از اتاق بیرون آمد و در کمال ناباوری پدرش را چاقو به دست بالای سر مادرش دید. با تعجب به چاقویی که در دست پدرش بود، خیره شده بود که ناگهان او هم هدف چاقوکشی پدر شیشه‌ای خود قرار گرفت. مرد سنگدل بعد از این‌که ضربه‌های چاقو را بر بدن دختر ٥ ساله‌اش نیز فرود آورد، پیکر نیمه‌جان او را به سمت پنجره اتاق کشاند، پرده را کنار زد و کودک خردسالش را از طبقه دوم به پایین پرت کرد.

 

ادامه جنایت‌ها

بعد از این‌که دختربچه از حیاط خانه به بیرون پرتاب شد، همسایه‌ها نیز بیدار شدند. زن ٣٤ ساله صاحبخانه به‌سرعت از خانه بیرون رفت. در راه پله‌ها بود که با مازیار برخورد کرد. چهره به هم ریخته و دستان خون‌آلود مازیار که هنوز چاقوی آشپزخانه را در دستش می‌فشرد او را میخکوب کرد. از ترس به دیوار راهرو چسبید. مازیار در حالی‌که از کنارش رد می‌شد، او را هم هدف ضربه‌های چاقو قرار داد و سپس دو فرزند کوچک این زن را نیز هدف ضربه‌های چاقویش قرار داد؛ بعد از آن بود که پلیس وارد ماجرا شد.

 

زمینگیری مرد شیشه‌ای

همسایه‌ها که صدای فریادهای ساکنان ساختمان را شنیده بودند، پلیس را در جریان وقوع جنایتی خونین قرار دادند. چند دقیقه بعد مأموران کلانتری مولوی به محل جنایت در میدان شوش اعزام شدند. بعد از ورود مأموران به ساختمان، مازیار که هنوز چاقو به دست و سرگردان در خانه قدم می‌زد با دیدن پلیس به آنها نیز حمله کرد. در همین زمان مأمور پلیس نیز با شلیک گلوله به پای مرد عصیانگر او را زمینگیر کرد تا شب جنون‌آمیزش به پایان برسد.

 

ساختمان خونین

با دستگیری مازیار یکی از شاهدان در تشریح این ‏حادثه گفت: «آن ‏شب در پشت‌بام خوابیده بودم ‏که ‏حدود ساعت ٣٠: ٠٤ صدای ‏جیغ یک زن از خواب بیدارم کرد. ‏خودم را به لبه پشت‌بام رساندم و ‏دیدم که پسر ١٤ ساله همسایه‌مان ‏ در حالی‌که ‏خودش را روی زمین می‌کشد و ‏بدنش غرق خون است، قصد دارد ‏وارد کوچه شود. در همین هنگام ‏‏مستاجر آنها به نام مازیار را دیدم ‏که از داخل خانه بیرون آمد و به ‏سراغ این پسر رفت و چند ضربه چاقو ‏به وی زد. همان لحظه ‏مادر پسر نوجوان ‏فریاد‌زنان از خانه بیرون آمد و از ‏مردم کمک خواست؛ اما مرد ‏عصبانی به سراغ او رفت و چند ‏ضربه چاقو به وی ‏زد؛ با عجله ‏خودم را به کوچه رساندم. دو نفر ‏دیگر از همسایه‌ها نیز آمده ‏بودند. این زن فریاد می‌زد که ‏دختر ‏‏٧ ساله‌اش داخل خانه در ‏زیرزمین مخفی شده است و باید ‏نجاتش دهیم.

 

خواستیم وارد خانه ‏شویم که همسر مازیار را دیدیم. ‏او هم ‏با ضربات چاقو مجروح شده ‏بود. وقتی خودمان را به خانه ‏رساندیم، مازیار با چاقو به ما حمله ‏کرد و ما از خانه بیرون رفتیم و او ‏‏در را بست. همان هنگام با پلیس ‏تماس گرفتیم و ماجرا را گزارش ‏کردیم. وقتی ‏مأموران پلیس آمدند، در را ‏شکستند و وارد خانه شدند. ‏لحظاتی بعد صدای شلیک گلوله ‏شنیدیم و ‏بعد مأموران را دیدم ‏که مازیار را دستگیر کرده‌اند. ‏وقتی وارد خانه شدیم، فهمیدیم ‏که دختر مازیار بر اثر سقوط از ‏طبقه دوم ‏جانش را از دست داده ‏و دختر ٧ ساله صاحبخانه نیز با ‏ضربات چاقوی مرد عصبانی به ‏قتل رسیده است.»

 

اعترافات مرد جنایتکار

با دستگیری این قاتل ٤٥ساله که به علت مصرف شیشه هنوز حالت عادی نداشت، مأموران به بازجویی از او پرداختند که او نیز به کارآگاهان گفت: «مدتی بود که بیکار بودم و سرهمین موضوع با همسرم دچار اختلاف شده بودم. نیمه‌شب درحال مصرف شیشه بودم که در یک لحظه کنترلم را از دست دادم. چاقویی دیدم و آن را برداشتم. وقتی همسرم از خواب بیدار شد و چاقو را در دستانم دید، اعتراض کرد و من هم او را مجروح کردم. بر اثر صدای درگیری دخترم از خواب بیدار شد. او با مشاهده پیکر خون‌آلود مادرش شروع به گریه کرد. هیچ کنترلی بر رفتارم نداشتم و به سوی او حمله‌ور شدم و بعد از این‌که با چاقو زخمی‌اش کردم، از  پنجره خانه‌مان درطبقه دوم به پایین پرتابش کردم. سپس از خانه بیرون آمدم. حالت عادی نداشتم و هرکسی سر راهم قرار می‌گرفت، را با چاقو مجروح می‌کردم.»

 

اعدام در زندان

با اعترافات مرد شیشه‌ای؛ پرونده‌اش پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. مرد جوان درشعبه ٧٤ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت و قضات دادگاه او را به اتهام قتل دو فرزند همسایه به دوبار قصاص با تفاضل دیه، قتل دخترش به ١٠‌سال زندان و ضرب و جرح زن همسایه و همسرش به سه‌سال و ٥‌سال زندان با پرداخت دیه محکوم کردند. حکم صادرشده به تأیید قضات شعبه ٤٧ دیوانعالی کشور رسید. بنابراین هفته گذشته این مرد شیشه‌ای در زندان به دار مجازات آویخته شد و پرونده‌اش برای همیشه مختومه شد.

 

این تنها پرونده‌ای نبود که یک پدر دست به جنایت زده است. پدران شیشه‌ای که درتوهمی دیوانه‌وار کودکان خود را به قتل رسانده‌اند. حالا این پدران در صف انتظار دادگاه قرار دارند تا حکم پرونده‌شان مشخص شود. روزنامه شهروند ٣ پرونده جنایت پدرانه را  در‌سال ٩٤ بررسی کرده است.

 

پدر متوهم همسر و فرزندانش را خفه کرد

در آذرماه‌ سال ٩٤، یک پدر شیشه‌ای همسر و دو فرزند خودش را کشت. سوم آذرماه حوالی ساعت ٣ بعدازظهر اهالی ساختمانی در منطقه نعمت تهران طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ از استشمام بوی تعفن در یکی از واحدهای ساختمان ٤ طبقه‌ای این منطقه خبر دادند که با اعلام این خبر بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری ١٥٢ خانی‌آباد نو به محل اعزام شدند. مأموران پس از وارد شدن به واحدی که بوی تعفن از آن به مشام می‌رسید، با جسد زن ٢٠ساله‌ای مواجه شدند. جنازه این زن داخل چند پتو پیچیده شده و درون یک کمد قرار داشت. همچنین با بررسی‌های بیشتر ماموران پلیس جسد نوزاد بی‌گناه ٢٠روزه‌ به همراه برادر ٢ساله‌اش نیز در داخل ساک‌های جداگانه پیدا شد. شواهد نشان می‌داد که حدود ١٠روز از وقوع قتل این زن و پسرانش می‌گذرد.

 

پدر این کودکان بی‌گناه، مصرف‌کننده ماده مخدر «شیشه» بود. این پدرجانی، بعد از قتل همسر و دو فرزندش قصد خودکشی داشته است. او در اظهاراتش به سجاد منافی‌آذر؛ بازپرس سوم دادسرای جنایی تهران بر مصرف شیشه قبل و بعد از وقوع جنایت اعتراف کرد: «به دلیل اختلافاتی که با همسرم داشتم، وی و دو پسرم را خفه کردم و بالای سر جنازه‌های آنها شیشه کشیدم و سپس جسد آنها را داخل کمد گذاشتم.»

 

قتل پسر ١٤ساله توسط پدر شیشه‌ای

بهمن‌ سال ٩٤ هم مأموران کلانتری ١٠٨ نواب با صحنه عجیبی مواجه شدند. پدر تنومندی با نشستن روی سینه پسر ١٤ساله‌اش قصد داشت او را با شال خفه کند. دختر خانواده حوالی ساعت ٣ صبح ٤بهمن‌ماه با ١١٠ تماس گرفت و پلیس را درجریان این جنایت هولناک قرار داد. این مرد جانی درهنگام درگیری مادر خود را نیز با ضربه چاقو مصدوم کرده بود. مأموران با کنارزدن مرد، نوجوان را تحویل اورژانس دادند، اما محمدعلی ١٤ساله زیر فشار دستان تنومند پدرش جان سپرده بود. محسن ٤٥ساله در اظهاراتش به پلیس گفت: «آن شب پس از مصرف شیشه به اتفاق دوستانش، ساعت ٨ شب به خانه برگشتم و از درگیری پسرم با مادربزرگش باخبر شدم و به همین دلیل هم با او درگیر شدم.» دخترخانواده هم درباره آن شب و چگونگی کشته‌شدن برادرش به دست پدر شیشه‌ای به کارآگاهان آگاهی گفت: «وقتی پدرم به خانه آمد، به بهانه این‌که چرا برادرم مادربزرگش را اذیت می‌کند، به او گیر داد. سپس همگی خوابیدیم.

 

ساعت ٣ صبح بود که با شنیدن صدای خس‌خس از خواب بیدار شدم. چراغ را که روشن کردم، ناگهان پدرم را روی سینه برادرم دیدم که با یک شال‌گردن...؛ از مادربزرگ درخواست کمک کردم اما زمانی که او قصد داشت پدرم را از روی سینه برادرم کنار بکشد، از ناحیه دست چپ چاقو خورد و به شدت زخمی شد. دختر بلافاصله با پلیس ١١٠ تماس گرفته و از آنها کمک خواست.» در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد که محسن چهار‌سال پیش از آن هم  همسر ٤٠ساله خود را پس از مصرف شیشه به قتل رسانده بود. او در روند قضائی به قصاص محکوم شده اما توانسته رضایت بگیرد و از مجازات رها شود.

 

پدر شیشه‌ای با ١٤ ضربه چاقو دخترش را کشت

تیرماه‌ سال ٩٤ یک جنایت هولناک دیگر توسط پدر شیشه‌ای این‌بار در آران بیدگل از توابع استان اصفهان اتفاق افتاد. رسیدگی به این پرونده درتماس فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ شهرستان آران و بیدگل در رابطه با زخمی شدن یک زن جوان و کشته‌شدن دختر هفت‌ساله او در دستور کار، مأموران جنایی پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت. کارآگاهان با ورود به خانه موردنظر مشاهده کردند مرد ٣١ساله‌ای به نام سعید با ضربه‌های چاقو زخمی شده و درچند قدمی وی نیز همسر جوانش غرق درخون است. در ادامه بازرسی خانه جسد دختر هفت‌ساله این زوج به نام رقیه دریکی از اتاق‌ها پیدا شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد رقیه با ١٤ ضربه چاقو به قتل رسیده است. مأموران در ابتدا به گمان ورود فرد غریبه‌ای به خانه، تحقیقاتشان را آغاز کردند اما در تحقیقات محلی مشخص شد که سعید پدرخانواده معتاد به شیشه بوده و همیشه با همسرش مشاجره داشته است. روز حادثه نیز چندبار صدای مشاجره و دعوای مرد جوان و همسرش ازسوی همسایه‌ها شنیده می‌شود.

 

همین اطلاعات کافی بود تا کارآگاهان جنایی به قتل دختر بی‌گناه توسط پدر شیشه‌ای اطمینان پیدا کنند. دراین حادثه خونین خوشبختانه زن جوان از مرگ نجات یافت. او درباره جزییات روزحادثه به مأموران پلیس گفت: «همسرم ماده مخدر شیشه مصرف می‌کرد و همیشه در توهم بود. این اواخر هم شوهرم حال خوبی نداشت و مدام پس از مصرف شیشه می‌گفت افرادی در تعقیبش هستند و قصد دارند او را به قتل برسانند. شوهرم خیلی نگران بود و می‌ترسید. هرشب کابوس می‌دید. می‌ترسید اگر کشته شود، چه بلایی بر سر من و دخترم می‌آید. نگران ما دونفر بود. صبح روز حادثه زمانی که من و دخترم از خواب بیدار شدیم، شوهرم بی‌رحمانه و درحالی‌ که چاقویی در‌دست داشت، به ما حمله کرد. در بیمارستان که به هوش آمدم، متوجه شدم دخترم کشته‌ شده و همسرم، خودزنی کرده است.»

 

سعید هم چند روز پس از حادثه به هوش آمد، عامل این جنایت هولناک درباره انگیزه‌اش از حمله به همسر و دختر ٦ساله‌اش به پلیس گفت: «شیشه مصرف می‌کردم و توهم ناشی از آن رهایم نمی‌کرد. مدتی بود که احساس می‌کردم افرادی در تعقیبم هستند و می‌خواهند مرا بکشند. ازطرفی علاقه بسیاری به خانواده‌ام داشتم و نگران بودم افرادی که در تعقیبم هستند، به آنها نیز آسیب برسانند. بنابراین تصمیم گرفتم خود و اعضای خانواده‌ام را به قتل برسانم تا هیچ‌ کدام از ما ٣نفر در دام آن افراد غریبه گرفتار نشویم. به همین خاطر پس از زخمی کردن همسر و دخترم، خودزنی کردم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------