شکارچی مزدا سارق موتورسیکلت شد



پسر معتاد با دزدیدن ١٠ خودرو مزدا، موتورسیکلت‌های سنگین را به صورت سریالی سرقت می‌کرد. این متهم برای اعتیادش به شیشه مجبور شد موتورش را بفروشد و بعد از مدتی اتفاقی موتورش را برای فروش در سایت دیوار دید و برای دزدی آن نقشه‌ای عجیب طراحی کرد.

 به  گزارش شهروند؛  عصر ٢١ مهرماه  بود که  پرونده یک سرقت پیش روی مأموران کلانتری ١٢٦ تهرانپارس قرار گرفت. با اعلام این گزارش مشخص شد که یک مالباخته خودرو مسروقه‌اش را محدوده تهرانپارس شناسایی کرده و در حال حاضر در تعقیب خودرو سرقتی‌اش است.

 

بلافاصله مأموران کلانتری ١٢٦ تهرانپارس از طریق تماس با شاکی اقدام به شناسایی محل دقیق رفت‌و‌آمد خودرو مزدا ٣ در خیابان ٢٠٢ غربی تهرانپارس کرده و با حضور در این خیابان و قبل از هر گونه اقدام احتمالی سرنشین خودرو سرقتی جهت فرار از محل، وی را دستگیر و به کلانتری ١٢٦ تهرانپارس منتقل کردند.

 

در ادامه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو کشف‌شده ساعت ٩ شب ١٩ مهرماه و در محدوده فلکه اول تهرانپارس سرقت شده است. در ادامه و با شناسایی هویت واقعی متهم به نام میثم ٢٧ ساله که در زمان دستگیری خودش را به نام جعلی میلاد سعیدیان معرفی کرده بود، مشخص شد وی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف در زمینه سرقت خودرو، موادمخدر و سرقت موتورسیکلت است. همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که «میثم» در ‌سال ١٣٩٠ نیز به اتهام مشارکت در یک نزاع و درگیری منجر به جنایت دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی به اواخر آذر ماه ‌سال ١٣٩٤  بازمی‌گردد که به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر و مدتی را در زندان گذرانده بود.

 

با شناسایی «میثم» در بازرسی از مخفیگاه وی، کارآگاهان توانستند تعدادی از مدارک شناسایی متعلق به سایر خودروهای مزدا ٣ سرقتی‌ای پیدا کنند که متهم بنا بر اعترافاتش، در طول چند ماه گذشته و در محدوده تهرانپارس، آنها را دزدیده است. همچنین کارآگاهان موفق به کشف بیش از ٥ دستگاه خودرو مزدا ٣ سرقت شده توسط متهم شدند. در بررسی سوابق خودروهای کشف شده، معلوم شد که از یکی از این خودروها جهت سرقت موتورسیکلت‌های سنگین بالای ٢٥٠ سی‌سی استفاده شده است.

 

شاکی پرونده سرقت موتورسیکلت سنگین پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش، تصویر موتورسیکلت خود را همراه آگهی فروش آن در سایت دیوار قرار داده بودم که پس از مدت کوتاهی شخصی با تلفن همراه من تماس گرفت و عنوان داشت که قصد خرید آن را دارد. پس از توافق در خصوص قیمت ٢٤ میلیونی موتورسیکلت، جوانی به‌عنوان خریدار و با یک دستگاه خودرو مزدا ٣ به در منزل ما آمد و پس از بازدید موتورسیکلت عنوان داشت که تا چند روز دیگر برای تحویل پول موتور برمی‌گردد. تا این‌که ١٤ مرداد و در زمان ورود به داخل پارکینگ مجتمع متوجه شدم که موتور سرقت شده است. با طرح شکایت درخصوص سرقت موتور و در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده محل سکونت‌مان، موفق به شناسایی همان جوان خریدار شدیم که در روز سرقت نیز با یک دستگاه خودرو مزدا ٣ آمده و موتور را دزدیده است.

 

با توجه به اظهارات مالک موتورسیکلت، مواجهه حضوری ما بین متهم پرونده و مالک موتورسیکلت سرقتی انجام شد و بلافاصله متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

 

با شناسایی متهم پرونده توسط مالک موتورسیکلت، وی به سرقت موتورسیکلت از داخل پارکینگ اعتراف کرد و گفت: حدودا یک‌ سال پیش من خودم مالک همین موتورسیکلت بودم که به دلیل اعتیاد شدید به شیشه مجبور به فروش آن شدم تا این‌که چندی پیش، در زمان جست‌وجو داخل سایت دیوار به صورت کاملا اتفاقی موفق به شناسایی تصویر موتورسیکلت خود شدم. با توجه به این‌که کلید یدک موتورسیکلت را از قبل نزد خود داشتم، طی تماس تلفنی با فروشنده موتور به خانه وی رفتم و پس از دیدن موتور و اطمینان از اینکه این موتور همان موتورسیکلت سابق من است، تصمیم گرفتم تا در زمانی مناسب آن را بدزدم.

 

در یک فقره از سرقت‌ها نیز پس از شناسایی فروشنده موتور در شهرستان دماوند، با یک دستگاه خودرو مزدا ٣ سرقتی که چند روز پیش از آن اقدام به سرقت آن در منطقه تهرانپارس کرده بودم، به این شهرستان رفتم و در زمان بازدید موتورسیکلت، سويیچ خودرو مزدا ٣ را در اختیار فروشنده موتور گذاشتم و از او خواستم تا به بهانه اطمینان از سلامت موتوری موتور اجازه دهد تا با آن مقداری رانندگی کنم. فروشنده موتور نیز با اطمینان از این موضوع که من واقعا خریدار هستم، سويیچ خودرو را از من به امانت گرفت و موتور را برای دقایقی در اختیار من گذاشت. من نیز از همین فرصت استفاده کردم و پس از سرقت موتور، به‌سرعت به تهران آمدم.

 

در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی متهم، تاکنون بیش از ١٠ خودرو مزدا ٣ سرقت شده که تعدادی از آنها  در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران توسط متهم رها شده بودند، کشف و به مالکان آنها بازگردانیده شده است. با انجام اقدامات پلیسی، تعدادی از شکات شناسایی و در تحقیقات از آنها مشخص شد که تمامی این افراد از طریق سایت دیوار قصد فروش موتورسیکلت‌های خود را داشته‌اند که همگی آنها به شیوه‌ای یکسان  مورد سرقت موتورسیکلت قرار گرفتند و متهم نیز برابر اعترافات تکمیلی، موتورسیکلت‌های سرقتی  را به زیر قیمت به فروش رسانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------