قانون جدید مجازات، ناجی پسر اعدامی



پسر اعدامی که در 16 سالگی مرتکب قتل شده بود، با اجرای قانون جدید مجازات اسلامی از مجازات مرگ نجات یافت.

 به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 23 خرداد 92 و به دنبال درگیری چند پسر جوان در خیابان خوش در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند در این درگیری پسری مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

 

تحقیقات نیز نشان داد، جوان مورد اشاره ابتدا با دو برادر درگیر شده که در ادامه پسری نوجوان با شیشه شکسته ضربه‌ای به گردن او زده و از محل فرار کرده بود.

 

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که از بیمارستان خبر رسید، پسر جوان به علت شدت جراحات فوت کرده است.

 

متهم به قتل به نام جعفر نیز با مراجعه به کلانتری خود را تسلیم کرد. او در بازجویی‌ها گفت: من قصد کشتن او را نداشتم، فقط می‌خواستم مقتول را بترسانم. به همین خاطر شیشه دلستری را شکسته و با آن به گردن پسر جوان ضربه زدم.

 

جعفر در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. وکیل متهم با اعتراض به رای دادگاه اعلام کرد، موکلم در زمان قتل کمتر از 18 سال داشت و ماهیت جرم را درک نکرده بود. به همین خاطر درخواست اعمال ماده 91 قانون مجازات را دارم.

 

قضات دیوان عالی کشور با بررسی پرونده، حکم را نقص کرده و به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستادند. جعفر در این جلسه در دفاع از خود گفت: من قصد کشتن نداشتم و آن زمان نمی‌دانستم چه مجازاتی در انتظارم هست.

 

با توجه به دفاعیات متهم و گزارش مشاور کانون اصلاح و تربیت، قاضی اصغر عبداللهی رئیس دادگاه و کیخا قاضی مستشار وارد شور شده و جعفر را به پنج سال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند.

 

این بار رای دادگاه در شعبه 24 دیوان عالی کشور تائید شد و جعفر از مجازات اعدام نجات یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------