قتل گروگان 2میلیاردی در باغ



چهار مرد افغان زمانی که موفق به اخاذی دو میلیارد تومانی از خانواده مرد ایرانی نشدند، او را به قتل رسانده و جسدش را در باغی دفن کردند.

 به گزارش جام‌جم، 22 خرداد امسال مردی میانسال که راننده تریلر بود برای انجام کاری از خانه‌اش در یکی از محله‌های کرج بیرون رفت و دیگر بازنگشت. تلفن همراه وی نیز بعد از ساعتی خاموش شد. در پی غیبت مرموز این مرد، خانواده‌اش با حضور در اداره جنایی پلیس آگاهی استان البرز ناپدید شدن او را گزارش دادند.

 

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات پلیسی، ماموران متوجه شدند مردگمشده با سوار شدن به خودروی پژو خانه را ترک کرده است. در این مرحله با دستور قضایی مشخصات خودروی مرد گمشده در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت تا به محض مشاهده خودروی مورد نظر آن را متوقف کنند.

 

آزادی گروگان در قبال 2 میلیارد تومان 

جست‌وجوها در این زمینه ادامه داشت تا این‌که دو روز بعد از این شکایت، خانواده مرد ناپدید شده با حضور دوباره در پلیس جنایی اطلاعاتی جدید در اختیار پلیس قراردادند که نشان می‌داد، افرادی این مرد را ربوده و در برابر آزادی او درخواست دو میلیارد تومان پول کردند.

 

آدم‌رباها حتی اعضای خانواده‌اش را تهدید کرده بودند اگر پول درخواستی را فراهم نکنند، گروگان را خواهند کشت.

 

ماموران با دریافت این اطلاعات ضمن آموزش به خانواده شاکی از آنها خواستند در تماس بعدی آدم‌ربایان در محل ملاقات با آنها حاضر شوند تا ماموران با حضور در آنجا متهمان را دستگیرکنند و موفق به نجات گروگان شوند.

 

آدم‌رباها قرارهایشان را تغییر می‌دادند 

این در حالی بود که آدم‌رباها در تماس با خانواده شاکی هر بار محل جدیدی را برای تحویل پول اعلام می‌کردند اما در محل‌های قرار حاضر نمی‌شدند و فقط درچند تماس کوتاه به گروگان اجازه حرف زدن با خانواده‌اش را می‌دادند.

 

کشف خودروی راننده ربوده شده 

ماموران همچنان در تلاش برای یافتن مخفیگاه آدم‌رباها و دستگیری آنها بودند تا این که با گذشت ده روز از وقوع این گروگانگیری ماموران خودروی پژوی مرد ربوده شده را در حالی که بدون سرنشین در یکی از محله‌های کمال‌شهر کرج رها شده بود، یافتند و به پارکینگ پلیس منتقل کردند.

 

ماموران همچنان در تلاش برای رهایی مرد گروگان بودند تا این که در جریان عملیات‌های پلیسی رد اتباع افغان را در این ماجرا به‌دست آوردند .آدم‌‌رباها پس از مدتی تماس مرد ربوده شده با خانواده‌اش را قطع کردند.

 

همین موضوع شک ماموران را برانگیخت و احتمال دادند آنها بلایی بر سر مرد ربوده شده آورده باشند. با گذشت پنج ماه ماموران همچنان در تلاش برای یافتن آدم‌رباها بودند تا این‌که دو هفته پیش موفق شدند سه مرد افغان را شناسایی کنند.

 

با انتقال این افراد به اداره جنایی پلیس آگاهی استان البرز، تحقیقات از آنها آغاز شد. این افراد در بازجویی پلیسی مدعی بودند از ماجرای این آدم‌ربایی بی‌خبر هستند؛ اما در ادامه اعلام کردند، چهار مرد که از اقوام آنها هستند، چند روز قبل به طور ناگهانی به افغانستان بازگشته اند و به احتمال زیاد آنها از ماجرای آدم‌ربایی اطلاع دارند.

 

فرار آدم‌رباها به افغانستان 

چهار آدم‌ربای افغان زمانی که متوجه شدند پلیس افرادی از اعضای خانواده‌شان را بازداشت کرده است بناچار محل نگهداری مرد ربوده شده را اعلام کردند اما حاضر نشدند خود را تسلیم کنند.

 

چند روز پیش ماموران با پی بردن به محل نگهداری مرد راننده در باغی در نظرآباد، با هماهنگی قضایی به آنجا اعزام شدند. ماموران همه جای باغ را جست‌وجو کردند و متوجه حفر گودالی در انتهای باغ شدند. همین ماجرا شک پلیس را برانگیخت.

 

کشف جسد گروگان در گودال 

با بررسی بیشتر، سرانجام ماموران در عمق دو متری این گودال با جسد فرد ربوده شده مواجه شدند در حالی که دست و پای او بسته و طنابی به دور گردنش آویخته شده بود.

 

با گزارش ماجرا به بازپرس جنایی و هماهنگی قضایی، تیمی از کارشناسان پزشکی قانونی در آنجا حاضر شدند. بررسی‌های اولیه تیم بررسی صحنه جرم نشان داد این مرد ابتدا شکنجه شده و بعد براثر خفگی به قتل رسیده است. عاملان جنایت هم برای این که ردی از خود برجای نگذارند با حفر این گودال جسد را دفن کرده‌اند.

 

گروگان 8 روز شکنجه شده بود 

شواهد موجود در پرونده نشان می‌داد که آدم‌رباها مرد ربوده شده را هشت روز شکنجه داده‌اند و پس از این‌که دو میلیارد تومان را به دست نیاورده‌اند، او را کشته‌اند.

 

بعد از این جنایت آنها دوباره در صدد بودند که به پول مورد نظر دست پیدا کنند که موفق نشده و از ترس دستگیری به افغانستان گریخته بودند.

 

با کشف جسد مرد راننده روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله‌ای جدید شد. کارآگاهان جنایی در تلاش هستند با همکاری پلیس بین‌الملل موفق به دستگیری چهار آدم‌ربای افغان شوند و آنها را برای محاکمه به ایران بازگردانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------