محاکمه دایی و خواهرزاده به اتهام سرقت و جعل عنوان



دایی و خواهرزاده‌ای که متهم هستند با تشکیل باند مأموران قلابی از شهروندان سرقت می‌کردند، پای میز محاکمه رفتند.

 به گزارش شرق ، دو متهم از سال ٩٤ با همکاری دو نفر دیگر در منطقه‌های پردیس، جاجرود و بومهن شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار بر ماشین کرده و سپس خود را مأمور معرفی می‌کردند و تحت این عنوان که قصد بازرسی بدنی دارند، پول‌های آنها را از داخل جیب‌هایشان به سرقت می‌بردند.

 

با شکایت ٣٨ شهروند، متهمان از طریق عکس‌ چهره‌نگاری‌شده‌ای که از دو نفر از آنها با کمک شاکیان به دست آمده ‌بود، شناسایی و بازداشت شدند. آنها در بازجویی‌های اولیه به جعل عنوان و سرقت اموال اعتراف کردند، اما روز گذشته در جلسه رسیدگی به اتهامشان گفته‌های قبلی خود را رد کردند. در این جلسه که در شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و سپس شکات در جایگاه قرار گرفتند. یکی از شکات گفت: دو متهم من را به‌عنوان مسافر سوار بر ماشین کردند و بعد از طی مسافتی گفتند که مأمور پلیس هستند.

 

یکی از آنها که خود را سرهنگ نیروی انتظامی معرفی کرد و بی‌سیم هم داشت، به من گفت تو شبیه یکی از متهمان فراری ما هستی و من باید وسایل تو را جست‌وجو کنم و بعد هم من را بازرسی بدنی کرد. بعد از پیمودن مسافتی من را رها کرد، بعد از پیاده‌شدن، متوجه شدم که او پول‌هایم را سرقت کرد‌ه ‌است. بعد از اینکه شکات دیگر هم شکایتشان را مطرح کردند، متهمان در جایگاه قرار گرفتند.

 

آنها اتهاماتی که در کیفرخواست درباره‌شان مطرح شده‌ بود را رد کردند و گفتند: ما هیچ‌کدام از این اتهامات را قبول نداریم و هرچه در دادسرا گفتیم دروغ است. چون تحت فشار بودیم چنین اعترافاتی کردیم. متهمان در پاسخ به این سؤال که اگر اعترافاتتان دروغ است پس چرا دو متهم دیگر که فراری هستند را معرفی کردید و اینکه عکس چهر‌ه‌نگاری‌شده شما قبل از دستگیری‌تان از سوی شکات تهیه شده است، گفتند: درباره متهمان دیگر دروغ گفتیم و نمی‌دانیم کجا هستند، عکس‌ها هم ممکن است به‌خاطر شباهت فرد دیگری به ما باشد و ما این اتهام را قبول نداریم.

 

با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای تصمیم‌گیری درخصوص این پرونده وارد شور شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------