دسيسه «فاميل دور» براي سرقت ميلياردي



يك زن و چهار مرد كه در نقشه‌اي پيچيده، خانه يكي از فاميل‌هاي خود را مورد سرقت ميلياردي قرار داده بودند در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شدند.

 به  گزارش  اعتماد؛  چندي پيش، مردي جوان با مراجعه به كلانتري آجودانيه به ماموران گفت كه يك زن و دو مرد او را با سرنگ آلوده تهديد كرده و با دزديدن كليد خانه‌اش، بيش از 2 ميليارد تومان اموالش را به سرقت برده‌اند. او گفت: «من و مادربزرگم با هم زندگي مي‌كنيم و مادربزرگم از چند روز پيش در بيمارستان بستري است. امروز صبح در مسير بانك بودم كه يك زن و دو مرد قوي‌هيكل، جلويم را گرفتند و با تهديد سرنگ آلوده، مرا به زور سوار ماشين‌شان كردند و به حاشيه شهر بردند. آنها كليد خانه‌ام را دزديدند و چند ساعت بعد مرا در خيابان رها كردند.

 

وقتي به خانه برگشتم، متوجه سرقت 2 ميليارد توماني اموالم شامل طلا و جواهرات، عتيقه جات و برليان شدم.»با ثبت شكايت مالباخته، ماموران به بررسي دوربين‌هاي مداربسته خانه او پرداختند و چهره دو مرد سارق را به دست آوردند. يكي از آنها مجرمي سابقه‌دار به نام احمد بود كه پيش از اين 4 بار به جرم سرقت و فروش اشياي عتيقه به زندان افتاده بود. او و سارق ديگر، دو هفته بعد از سرقت، دستگير شدند و در بازجويي‌ها از نقش يكي از فاميل‌هاي دور شاكي در طراحي سرقت پرده برداشتند. احمد گفت: «چند وقت پيش، زني از فاميل‌هاي دور شاكي به من گفت كه در خانه شاكي پر از طلا و جواهرات است.

 

خانه به سيستم ضد‌سرقت مجهز بود براي همين لازم بود  براي سرقت حتما كليد ورودي را داشته باشيم. براي به دست آوردن آن، به دروغ به زن مورد علاقه‌ام گفتم كه در خانه شاكي، يك سيدي حاوي اطلاعاتي از من و پدرت است كه نبايد دست پليس بيفتد. او با اين بهانه فريب خورد و همراه دو مرد ديگر، با سرنگ آلوده شاكي را تهديد كرد و كليد را به دست آورد. سپس من و پدرش وارد خانه شديم و عتيقه‌جات و طلا و جواهرات را دزديديم.» با اعتراف دو سارق، سه متهم ديگر نيز دستگير شدند و براي محاكمه در اختيار شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده و مستشاري حشمت‌الله توكلي قرار گرفتند.

 

در جلسه رسيدگي، سارا، تنها متهم زن پرونده كه شاكي را با سرنگ آلوده تهديد كرده بود، از نقشه سرقت اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: «من و احمد با هم دوست بوديم. او به بهانه سيدي، من را فريب داد تا بتواند كليد خانه را به دست بياورد. حتي پدرم هم از ماجراي سرقت چيزي به من نگفته بود.

 

روز حادثه، دو مرد هيكلي را به اين بهانه كه صاحبخانه تصاوير خصوصي‌ام را برداشته، مجبور به دزديدن شاكي با سرنگ آلوده كردم. وقتي كليد را به زور از شاكي گرفتيم، تحويل احمد و پدرم دادند و آنها مرتكب سرقت شدند.» در ادامه دادگاه، احمد، پدر سارا و دو متهم ديگر نيز حرف‌هاي او را تاييد كردند تا قضات، پايان جلسه رسيدگي را اعلام كنند و براي صدور حكم وارد شور شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------