کشف 7.5 کیلو کوکائین از زن بولیویایی در تهران



چندی پیش 7.5 کیلو کوکائین در تهران کشف شد که توسط یک خانم بولیویایی حمل می‌شد تا در شبکه داخلی توزیع شود

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف بیش از 631 تن انواع مواد مخدر طی یکسال گذشته خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، سردار زاهدیان در نشست خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر با تبریک اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین(ع)، روز پاسدار و روز جانباز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مرزبانی  با تشریح عملکرد یک ساله این پلیس، گفت: در سال گذشته اقدامات پلیس با افزایش 15 درصدی کشفیات موادمخدر همراه بود و همکاران ما موفق شدند 631 تن و 124 کیلوگرم انواع موادمخدر را در سطح کشور کشف کنند.

 

وی با اشاره به کشف ‌77 درصد مواد مخدر در مرزها و استان‌های حاشیه‌ای کشور ادامه داد: این مساله نشان‌دهنده تمرکز بر این مناطق برای جلوگیری از موادمخدر از مرزهای شرقی کشور است.

 

افزایش 35 درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر

 

زاهدیان اظهار کرد: در بخش جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز با افزایش 35 درصدی مواجه بودیم که این مساله با پشتیبانی خوب ستاد مبارزه با موادمخدر در زمینه ایجاد زیرساخت‌های نگهداری این افراد انجام گرفت و باعث شد با جمع‌آوری این معتادان در سایر جرایم هم از جمله سرقت های خرد، ضرب و شتم و درگیری‌های خانوادگی با کاهش آمار مواجه شویم.

 

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر  ناجا اضافه کرد: در زمینه جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر هم اتفاقات خوبی افتاد که منجر به افزایش دستگیری‌ها و پاکسازی برخی مناطق آلوده خرده‌فروشان شد که این امر با رویکرد اطلاعاتی ما در زمینه شناسایی توزیع‌کنندگان همراه بود.

 

وی گفت: 67 درصد اقدامات اطلاعاتی ما باعث کشف موادمخدر شد که این مساله رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری اقدامات اطلاعاتی ما توسعه پیدا کند و با رویکرد علمی و  فنی نسبت به شناسایی توزیع‌کنندگان موادمخدر در محلات و مناطق شهری روبرو شده و اقدام کنیم تا افزایش کشفیات و پاکسازی محلات را شاهد باشیم.

 

زاهدیان به اقدامات پلیس موادمخدر در بخش‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بخش استانی که به سه گروه تقسیم می‌شود، سال گذشته طرح‌های عملیاتی را دنبال کردیم که با رشد اقدامات استان‌ها در این سه گروه مواجه بودیم. بنابراین حجم و تعداد معتادان و عناصر دخیل در خرید و فروش موادمخدر با رشد همراه بوده است. مجموع معتادانی که در سطح استان‌ها جمع‌آوری شدند 149 هزار و 699 نفر بودند که نسبت به سال 94 ، 35 درصد رشد داشت.

 

وی همچنین عنوان کرد: در سال گذشته در جمع‌آوری موادمخدر و درگیری با قاچاقچیان در نقاط مختلف افزایش 16 درصدی درگیری‌ها در نقاط مرزی را شاهد بودیم که این رقم منجر به جمع‌آوری 67 تن موادمخدر در سال گذشته شد. 458 تن و 375 کیلوگرم موادمخدر از سطح کشور از شرق و حاشیه شرق کشور جمع‌آوری شد که این آمار شامل 77 درصد موادمخدر مخدر کشف شده کشور است.

 

رییس پلیس ستاد مبارزه با موادمخدر درخصوص اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در حوزه بین‌المللی و منطقه‌ای نیز گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. ما در مرکز آموزش بین‌الملل دانشگاه علوم انتظامی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی را برای پلیس‌ سایر کشورها فراهم کردیم و پلیس افغانستان نیز در این دوره‌ها شرکت داشت. با پلیس کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز همکاری‌هایی داشتیم که منجر به کشفیات مواد شده است و تاکنون نیز با اطلاعاتی که به پلیس این کشورها دادیم چندین شبکه قاچاق بین‌المللی منهدم شد.

 

زاهدیان در همین رابطه  به برگزاری نشست‌های دوجانبه‌ای پلیس کشورهای اندونزی، ترکیه و سریلانکا اشاره کرد و افزود: همچنین در اجلاس‌های منطقه‌ای در مبارزه با موامخدر در منطقه و در UNODC شرکت داشتیم. نقش پلیس جمهوری اسلامی ایران، در این نشست‌ها همواره برجسته بود و مطالبات جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردیم.

 

انهدام  شبکه «اسپایدر»

 

وی به حضور در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال حضور در فضای مجازی نسبت به برخورد با عناصری اقدام شد که نسبت به تبلیغ و توزیع موادمخدر اقدام می کردند. یکی از نمونه‌هایی که اخیرا به آن برخورد شد شبکه "اسپایدر" بود که با بازاریابی در فضای مجازی و انتخاب طعمه‌هایش برای فروش بیشتر موادمخدر مخدر در این شبکه‌ها سعی می‌کردند جوانان را به سمت خودشان بکشند.

 

رییس پلیس ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین اظهار کرد: خانواده‌ها باید سعی کنند نسبت به حضور فرزندانشان درفضای مجازی نظارت داشته باشند که این نظارت‌ها می‌تواند در کاهش اثرات تخریبی تاثیرگذار باشد.

 

زاهدیان در مورد فعالیت‌های پلیس در حوزه بین‌المللی گفت: چندی پیش 7.5 کیلو کوکائین در تهران کشف شد که توسط یک خانم بولیویایی حمل می‌شد تا در شبکه داخلی توزیع شود طی این عملیات موفق شدیم عناصر و اجزای این گروه را شناسایی کنیم.  مدیر این گروه دریکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شد و خانمی که در فرودگاه به همراه مواد دستگیر شده بود، در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------