آخرین اخبار حوادث

Default Image

دختر ۱۶ ساله خود ار از ساختمان به پایین انداخت/ خواهرش متوفی نیز خودکشی کرده بود

دختر ۱۶ ساله‌ در اقدامی ناگهانی خود را از طبقه ششم ساختمان به پایین انداخت. به گزارش رکنا؛ اخیرا همسایگان یک مجتمع در یکی از…

قطع دست نوزاد شش ماهه به خاطر رگ‌ گيری اشتباهی هنگام وصل سرم!



 

قطع دست نوزاد شش ماهه به خاطر رگ‌ گيری اشتباهی هنگام وصل سرم!

 

پزشك، سرپرستار و پرستار دو بيمارستان ساوه و تهران به خاطر سهل‌انگاری در درمان و ممانعت از پذيرش نوزاد شش ماهه و قطع يك دست پسرك، با نظر كارشناسان در مجموع به ميزان 25 درصد مقصر شناخته شدند.

سیماب:پسرك نگون‌بخت به خاطر رگ‌گيري اشتباهي هنگام وصل سرم و تزريق داروي بيمار ديگر در سرمش دچار پارگي شريان دست چپ شده بود.

اواخر شهريور سال 84 مرد جواني به دادگستري شهرستان ساوه رفت و از مسئولان دو بيمارستان دولتي در ساوه و تهران شكايت كرد. وي به قاضي گفت: پسرم «اميرعلي» قبل از آغاز سال 84 به دنيا آمد و 20 شهريور در حالي كه تب و سرفه شديد داشت او را به بيمارستاني در ساوه منتقل كرديم. پزشك كشيك پس از معاينه پسرم با تشخيص عفونت ريه او را در بيمارستان بستري كرد و 4 روز بعد در حالي كه مراحل درمان پسرم خوب پيش مي‌رفت، ناگهان از بيمارستان با من تماس گرفتند و گفتند بايد پسرم را به بيمارستان مجهزتري در تهران منتقل كنم. من و همسرم نيز سراسيمه خود را به بيمارستان رسانديم و پس از كمي پرس و جو دريافتيم كه سرپرستار بخش، صبح روز حادثه براي تزريق سرم از دست چپ پسرم رگ‌گيري كرده و بعد هم پرستار آمپول اشتباهي مربوط به بيمار ديگري را در سرم پسرم تزريق كرده است.

پزشك معالج پسرم نيز هنگام معاينه متوجه تنگي نفس و تورم شديد در دست پسر شش ماهه ما شده بود. بدين ترتيب بلافاصله با صدور دستور تزريق سرم و آمپول ديگري خطر داروي اشتباهي را رفع كرده بود. اما از آنجا كه سرپرستار هنگام وصل كردن سرم، اشتباهي رگ‌گيري كرده بود رگ دست پسر كوچولويمان دچار تورم شديد شده بود. بنابراين پس از هماهنگي مسئولان بيمارستان، پسرمان را به يك بيمارستان دولتي در تهران منتقل كرديم. اما متأسفانه دو پزشك كشيك بيمارستان با وجود هماهنگي‌هاي قبلي مانع پذيرش و درمان بموقع پسرم شدند. از اين رو بار ديگر پسرمان را به بيمارستان قبلي در ساوه برگردانديم و 2 روز بعد نيز در بيمارستان كودكان همان شهرستان دست چپ پسرم كه بشدت سياه شده و عفونت كرده بود از ناحيه مچ قطع شد.

كارشناسان با توجه به مدارك و مستندات موجود در پرونده پزشكي كودك بيمار و تحقيق از مسئولان بيمارستان علت اصلي عارضه ايجاد شده را رگ‌گيري و تزريق داروي اشتباهي اعلام كردند.

از اين رو سرپرستار و پرستار بيمارستان ساوه به خاطر سهل‌انگاري و قصور هر كدام به ميزان 10 درصد و پزشكي كه به عنوان دستيار ارشد كشيك در بيمارستان تهران روز حادثه مانع پذيرش و درمان بموقع نوزاد نگون‌بخت شده بود نيز به ميزان 5 درصد مقصر شناخته شدند.

قاضي شعبه 102 محاكم جزايي ساوه نيز پرستار و سرپرستار را به ميزان قصوري كه مرتكب شده بودند محكوم به پرداخت ديه كرد. همچنين مسئولان نظام پزشكي 2 پرستار متخلف را به مدت 3 ماه از اشتغال در بيمارستان محروم كردند. اين در حالي بود كه حكم صادره با اعتراض 2 متهم پرونده در شعبه 11 ديوان عالي كشوري رسيدگي و مورد تأييد قرار گرفت.

از سوي ديگر پرونده پزشك متخلف بيمارستان تهران نيز براي رسيدگي به دادسراي جرايم پزشكي و دارويي تهران ارسال شد، كارشناسان كميسيون پزشكي تهران كه با دستور داديار پرونده رسيدگي به موضوع را آغاز كرده بودند، پزشك مربوطه را به ميزان 5 درصد مقصر شناختند.

بدين‌ترتيب، پرونده پس از صدور كيفرخواست در شعبه 1043 مجتمع قضايي شهيد قدوسي رسيدگي شد و قاضي افراسياب نيز پس از برگزاري جلسه محاكمه متهم را به ميزان قصوري كه مرتكب شده به پرداخت ديه محكوم كرد..../ seemab.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------