وزیر کشور آلمان از مقام خود استعفاء می‌دهد



اخبار,اخبار بین الملل,هورست زیهوفر و آنگلا مرکل

«هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان و رئیس حزب «اتحادیه سوسیال مسیحی ایالت باواریا» (CSU) به دلیل لاینحل ماندن اختلافاتش با صدراعظم این کشور در مورد سیاست های مهاجرتی، استعفا می دهد.

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز، «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان در پی اختلاف نظر با «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور بر سر رویکرد دولت آلمان نسبت به معضل مهاجرت، استعفاءنامه خود را تسلیم کرد.

 

در شرایطی که مرکل در تلاش است تا برای معضل مهاجرت راه حلی بیابد که مورد توافق تمام کشورهای اروپایی باشد، زیهوفر تهدید کرده است که برخی گروههای پناهجویان را از مرز آلمان بازمی گرداند.

 

گفتنی است که خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که برخی از اعضای حزب زیهوفر – حزب اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن- تلاش کردند تا نظر وی را تغییر دهند.

 

این درحالی است که با وجود اختلاف نظر بر سر پذیرش یا عدم پذیرش مهاجران میان احزاب هم پیمان در آلمان، آنگلا مرکل صداعظم این کشور روز یکشنبه تسلیم خواسته های طرف مقابل در این خصوص شد.

 

صدراعظم آلمان در مصاحبه ای با شبکه «زد دی اف» (ZDF) در این باره اعلام کرد که با وزیر کشور درباره لزوم کاستن از تعداد مهاجرانی که راهی اروپا هستند، به توافق رسیده است.

 

وی در ادامه تأکید کرد که اکنون تنها اختلاف باقی مانده، چگونگی دست یابی به این هدف مشترک خواهد بود.

 

مرکل در ادامه افزود: «نمی خواهم تصمیمات در اروپا به صورت یکجانبه و به ضرر سایر احزاب اتخاذ شود».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------