حمله دوباره پهپادهای اوکراینی به پایتخت روسیه/ پروازهای فرودگاه مسکو مختل شد



حمله اوکراین به روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
چهار پهپاد ارتش اوکراین به شهر مسکو، حمله کردند. حمله امروز صبح دومین حمله طی دو روز گذشته به پایتخت روسیه است.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دولت اوکراین چهار پهپاد را برای حمله به اهدافی در خاک روسیه فرستاده بود که همه آنها رهگیری شده‌اند.

 

این وزارتخانه گفت: «اوایل بامداد سه شنبه تلاش رژیم کیف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خنثی شد.»

 

در این بیانیه آمده است: «دو پهپاد که توسط سامانه‌های پدافند هوایی شناسایی شدند، توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک هدف قرار گرفته و بر فراز قلمرو منطقه بریانسک [در غرب روسیه] سقوط کردند، همچنین دو پهپاد دیگر توسط پدافند هوایی در قلمرو منطقه مسکو شناسایی و منهدم شدند.»

 

این وزارتخانه افزود: «هیچ تلفاتی در نتیجه این حملات تروریستی خنثی شده رخ نداده است».

 

از سوی دیگر، «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو در کانال تلگرامی خود نوشت: «نیروهای پدافند هوایی روسیه دو پهپاد تهاجمی را در ساعات اولیه روز سه شنبه در حال نزدیک شدن به مسکو سرنگون کردند.»

 

شهردار مسکو گفت: «دفاع هوایی دو پهپاد تهاجمی را سرنگون کرد: یکی در نزدیکی کراسنوگورسک، دیگری در نزدیکی [شهرک] چاستسی [غرب مسکو].»

 

همزمان از شهر «کراسنوگورسک»، در مجاورت مرز شمال غربی مسکو خبر رسید که پنجره‌های یک ساختمان آپارتمانی شکسته شد.

 

سرویس‌های اورژانس گفته‌اند که شکسته شدن شیشه‌های چند طبقه از یک بلوک آپارتمانی مرتفع در کراسنوگورسک گزارش شده است.

 

بر اساس اطلاعات اولیه، تلفات جانی در این حادثه گزارش نشده و آتش سوزی رخ نداده است.

 

این حادثه در کراسنوگورسک همزمان با اعلام خبر شهردار مسکو درباره رهگیری و انهدام دو پهپاد در این شهر صورت گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا تخریب شیشه‌ای ساختمانی مذکور به حمله پهپادی اوکراین ارتباط دارد یا خیر؟

 

از سوی دیگر، رویترز به نقل از تاس اعلام کرد که تمامی فرودگاه‌های مسکو به روی پروازهای ورودی و خروجی بسته شده است. هنوز علت این تصمیم اعلام نشده است.

 

همچنین وزارت دفاع روسیه از خنثی کردن حمله کی یف با استفاده از دو پهپاد به شبه جزیره کریمه خبر داد.

 

دو روز پیش نیز، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تحولات جنگ اعلام کرد یک فرودگاه نظامی این کشور در منطقه نووگورد هدف حمله پهپادی گرفته است.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که «رژیم کی‌یف با حملات پهپادی، فرودگاه نظامی در منطقه «نووگورد» را هدف قرار داد که در نتیجه آن یک هواپیما آسیب دید، اما کسی زخمی نشد.»

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای ارتش روسیه موفق شدند چند حمله جدید اوکراینی‌ها را در مناطق مختلف دفع کنند و همچنین با حملات دقیق موشکی انبار مهمات نیروهای مسلح اوکراین در جمهوری خلق «دونتسک» منهدم شد. وزارت دفاع روسیه در همان زمان اعلام کرد سامانه پدافند هوایی ارتش این کشور موشک زمین به هوای اس -۲۰۰ مجهز به سلاح تهاجمی را سرنگون و حمله شبانه ارتش کی‌یف را دفع کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه این حمله هیچ تلفات جانی نداشته است، نوشت: «در شامگاه ۱۹ آگوست، رژیم کی‌یف قصد داشت تا با استفاده از یک موشک زمین به هوای اس -۲۰۰ که با تجهیزات تهاجمی مجداد تسلیح شده بود، حمله تروریستی را در خاک کریمه تدارک ببیند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه به‌موقع آن را در هوا رهگیری و سرنگون کردند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------