پریگوژین به خاک سپرده شد/ انتشار آخرین عکس سلفی رهبر واگنر قبل از مرگ



پریگوژین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مراسم دفن «یوگنی پریگوژین» فرمانده سابق گروه نظامی واگنر، با حضور خانواده و دوستان نزدیک او در سن‌پترزبورگ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، یوگنی پریگوژین که چهارشنبه گذشته، در حادثه سقوط هواپیمای خصوصی خود در منطقه تِوِر روسیه به همراه شماری از هم‌قطارانش جان خود را از دست داد، امروز (سه‌شنبه) در سن‌پترزبورگ به خاک سپرده شد.

 

یک منبع نزدیک به پریگوژین به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت، مراسم تدفین او بنا به درخواست بستگان و خانواده او، تنها با حضور آن‌ها و دوستان نزدیک فرمانده سابق واگنرها برگزار شد.

 

او همچنین گفت «افرادی که می‌خواهند با او خداحافظی کنند، می‌توانند به قبرستان پوروخوف بروند».

 

گفته شده فرمانده واگنرها در کنار پدرش «ویکتور پریگوژین» به خاک سپرده شده است.

 

کرملین امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مراسم تدفین بنیان‌گذار گروه نظامی خصوصی واگنر شرکت نخواهد کرد.

 

پریگوژین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
پریگوژین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
پریگوژین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

پریگوژین در ماه ژوئن و پس از اختلاف‌نظر شدید با فرماندهان نیروهای مسلح روسیه بر سر نحوه فرماندهی عملیات نظامی در اوکراین و با متهم‌کردن ارتش این کشور به حمله به مقر واگنرها در اوکراین، به همراه نظامیان تحت امر خود دست به شورشی مسلحانه زد و پس از حضور در شهر «روستوف»، به سمت مسکو به راه افتاد؛ شورشی که یک روز بعد در نهایت با میانجی‌گری «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به پایان رسید.

 

آخرین عکس سلفی رهبر واگنر قبل از مرگ

فرارو نوشت: رسانه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که گفته می‌شود از یوگنی پریگوژین رهبر واگنر، در جریان سفر اخیرش به جمهوری آفریقای مرکزی، قبل از مرگ او و همراهانش در سقوط هواپیما گرفته شده است.

 

این تصاویر قبل از اینکه پریگوژین آفریقای مرکزی را به مقصد مسکو ترک کند، گرفته شده است. شامگاه چهارشنبه (۱ شهریور) هواپیمایی خصوصی حامل ۱۰ مسافر از جمله فرمانده واگنر که از سنت پترزبورگ به مقصد مسکو در حال حرکت بود، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

 

در عکس‌های منتشر شده یوگنی پریگوژین در پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی در حال گرفتن سلفی با مردم محلی دیده شد. در این عکس‌ها سرکرده واگنر با لباس‌های معمولی غیرنظامی ظاهر شده و در محاصره مردم محلی شاد که از دیدار او خوشحال به نظر می‌رسیدند، حضور دارد.

 

منابع نزدیک به تحقیقات گفتند: نمی‌توان رد کرد که مواد منفجره هنگام تعمیر در هواپیما کار گذاشته شده است و تأکید کردند که فرضیه‌ای وجود دارد که بمب در محفظه یکی از ارابه‌های فرود کار گذاشته شده است.

 

اطلاعات اولیه حاکی از آن است که انفجاری در یکی از چرخ‌ها رخ داده که منجر به سقوط یکی از بال‌های هواپیما شده است.

 

وی ادامه داد: در اثر انفجار و افت فشار، همه سرنشینان هواپیما بلافاصله از هوش رفتند که باعث شد خدمه نتوانند وضعیت اضطراری را گزارش کنند.

 

پریگوژین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
پریگوژین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
پریگوژین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------