آمریکا: روسیه علاقه‌ای برای پایان جنگ اوکراین ندارد



معاون امور سیاسی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
"رابرت وود" معاون امور سیاسی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، گفت: روسیه علاقه‌ای به گفت وگوی با حسن نیت برای پایان جنگ اوکراین نشان نداده است.

به گزارش ایرنا، "رابرت وود" معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در امور ویژه سیاسی روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت: روسیه همچنان به جنگ خود ادامه می‌دهد و بمب‌ها و موشک‌ها را به اوکراین می‌فرستد و باعث مرگ و ویرانی غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی می‌شود و نیروهای روسیه و دیگر مقامات روسی مرتکب جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، قساوت ها و سوء استفاده ها و غیره می شوند.

 

این دیپلمات ارشد آمریکایی اضافه کرد: «روسیه در ۳۱ اوت، اقدام به برگزاری انتخابات ساختگی در مناطقی از اوکراین تحت اشغال خود کرد. این انتخابات همزمان با برگزاری انتخابات منطقه ای سالانه در سراسر روسیه انجام شد. کرملین امیدوار است این انتخابات ساختگی نشان دهنده کنترل آن بر این سرزمین های اشغالی باشد، اما آنها فقط ترفند تبلیغاتی هستند.»

 

معاون سیاسی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: «کرملین از این همه پرسی و انتخابات ساختگی استفاده می کند تا به تلاش های خود را برای الحاق غیرقانونی قلمرو مستقل همسایگان خود مشروعیت بخشیده باشد. کرملین سعی دارد با ایجاد دستاوردهای انتخاباتی، ضررهای نظامی خود در اوکراین را از مردم روسیه پنهان کند. کرملین به خوبی می داند که انتخابات او در اوکراین کاملا جعلی است.»

 

رابرت وود گفت: «این انتخابات ساختگی به هیچ وجه بیانگر اراده مشروع مردم اوکراین نیست، مردمی که به مدت نزدیک به ۱۹ ماه پیوسته در برابر تلاش‌های روسیه برای تغییر مرزهای اوکراین مقاومت کرده و شجاعانه مبارزه کرده‌اند. این انتخابات توهین به اصول مندرج در منشور سازمان ملل است. مردم اوکراین برای بیرون راندن نیروهای روسیه از خاک خود می جنگند.»

 

دیپلمات آمریکایی تاکید کرد: اکثریت قریب به اتفاق جهان در حمایت از اوکراین و منشور سازمان ملل متحد هستند. سال گذشته، ۱۴۳ کشور در مجمع عمومی به محکومیت الحاق ادعایی سرزمین مستقل اوکراین به روسیه رأی دادند.

 

دیپلمات ارشد آمریکایی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا هرگز ادعاهای روسیه در مورد هیچ یک از اراضی اوکراین را به رسمیت نمی شناسد. ما ادامه اشغالگری روسیه را به صراحت محکوم می کنیم و به همکاری با متحدان و شرکا برای ارائه تجهیزات نظامی اوکراین برای دفاع از خود ادامه خواهیم داد.

 

وی گفت: ما از همه کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهیم که از اقداماتی که به اعتبار انتخابات ساختگی روسیه در قلمرو مستقل اوکراین کمک می‌کند، خودداری کنند. همه ما باید از نقض فاحش قوانین بین المللی توسط روسیه انتقاد کنیم. اکثریت قاطع این شورای امنیت اعلام کرده اند که مناقشات بین المللی باید از طریق گفتگو و دیپلماسی حل شود. ما با آن موافقیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------