وزرای دفاع و خارجه آمریکا: ائتلاف سعودی برای کاهش تلفات غیرنظامیان در یمن اقدام کرده است



اخبار,اخبار بین الملل,مایک پامپئو و جیمز ماتیس

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که عربستان و امارات برای کاهش تلفات در میان غیرنظامیان در یمن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) در سخنانی تصریح کرد: عربستان و امارات برای کاستن تعداد تلفات غیرنظامیان در یمن تلاش می‌کنند.

 

در همین حال، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا عنوان داشت که به کنگره تاکید کرده است که دولت‌های عربستان و امارات به اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای حفاظت از غیرنظامیان در یمن پایبند هستند.

 

پامپئو در بیانیه‌ای تصریح کرد: روز گذشته به کنگره اعلام کردم که دولت‌های عربستان و امارات در عملیات نظامی‌شان در یمن تدابیر شفافی را برای محدود کردن خطرات آسیب رساندن به غیرنظامیان و زیرساخت‌های مدنی اتخاذ می‌کنند.

 

در این بیانیه‌ آمده است: دولت ترامپ به صورت آشکارا بر این باور است که پایان یافتن درگیری‌ها در یمن اولویتی برای امنیت ملی است. ما از نزدیک به تلاش‌ها با ائتلاف تحت امر ریاض ادامه می‌دهیم تا این امر تضمین شود که عربستان و امارات بر حمایت از تلاش‌های سازمان ملل جهت پایان جنگ در یمن تاکید دارند.

 

پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امروز با گزینه "دشوار و چه بسا تعیین کننده‌ای" در مورد حمایت خود از ائتلاف عربی تحت امر عربستان در یمن مواجه است.

 

این روزنامه در گزارشی نوشت، بر اساس قانون جدیدی که رفتارهای ائتلاف عربی در یمن را به حمایت نظامی ایالات متحده از این ائتلاف ربط می‌دهد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا باید به صورت شفاف تا امروز چهارشنبه به اعضای کنگره اعلام کند که آیا عربستان و امارات دست به تلاش‌های کافی برای حفاظت از غیرنظامیان در یمن می‌زنند یا خیر.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------