کره شمالی: ژاپن خطرناکترین نیروی تهدید کننده منطقه است



اخبار,اخبار بین الملل,ژاپن

کره شمالی از تصمیم جنجالی نخست وزیر ژاپن در تغییر قانون اساسی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از یونهاپ، رسانه رسمی کره شمالی امروز (شنبه) از تصمیم شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در بازبینی قانون اساسی این کشور انتقاد و اعلام کرد که ژاپن به عنوان یک استعمارگر قدیمی خطرناکترین رژیم در این منطقه به شمار می‌رود.

 

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که اخیرا به عنوان رئیس حزب حاکم مجددا انتخاب شده مدتهاست به دنبال به رسمیت شناختن نیروهای دفاعی این کشور مطابق با قانون اساسی است. منتقدان نگران هستند که این بازبینی بیانگر جاه طلبی های این کشور در گسترش نفوذ نظامی توکیو باشد.

 

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در بخش یادداشت خود نوشت: ژاپن خطرناکترین نیرویی است که صلح و امنیت در منطقه آسیا پاسیفیک را تهدید می‌کند.

 

در ادامه این یادداشت آمده است که به رسمیت شناختن نیروهای دفاعی بیانگر " جاه طلبی‌های رژیم آبه" و به معنی آمادگی برای هجوم است.

 

تنش میان ژاپن و کره شمالی درحالی تشدید شده که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است به‌منظور مذاکره با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در مورد خلع سلاح هسته‌ای این کشور به پیونگ‌یانگ سفر کند، روز شنبه وارد توکیو، پایتخت ژاپن شد شد تا با نخست‌وزیر «شینزو آبه» و تنی چند از مقامات ژاپنی دیدار کند.

 

وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه) گفت که در سفر خود به پیونگ یانگ و در دیدار با رهبر کره شمالی درباره موضوع ربوده شدن شهروندان ژاپنی گفتگو خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------