واشنگتن پست: ۲۰۱۷ سال خیلی خوبی برای رهبر کره شمالی بود



اخبار,اخبار بین الملل,کیم جونگ اون

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی به بررسی موفقیت‌های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۷ پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی به بررسی پیام سال 2017 رهبر کره شمالی درباره آزمایش های موشکی و هسته ای این کشور پرداخت و نوشت:  «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در پیام سال  نوی 2017 اعلام کرد این کشور وارد مرحله نهایی آماده سازی آزمایش موشک های بالستیک بین قاره ای شده است. با نگاهی دقیقتر به اقدامات کیم جونگ اون در عرصه هسته ای و موشکی می توان دریافت که رویای رهبر کره شمالی در این سال نه تنها تحقق یافته است بلکه پیشرفت های هسته ای و موشکی این کشور از آنچه تصور می شد، فراتر بوده است. آزمایش موشک بالستیک با بُرد 8 هزار مایل که قادر به هدف قرار دادن خاک آمریکا است و همچنین آزمایش بمب هیدروژنی که 17 برابر قدرتمند تر از بمب های هسته ای هیروشیما بود، اقداماتی فراتر از برنامه های رهبر کره شمالی برای سال 2017 محسوب می شوند.

 

ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی و شناسایی برخی از مخالفان حکومت به مراتب در توسعه برنامه های کیم جونگ اون بی اثر نبود. با این حال، او دشمنی جدید و غیر متعارف به نام «دونالد ترامپ» را در مقابل داشت. ترامپ در اظهاراتی رهبر کره شمالی را «مرد کوچک موشکی» خطاب کرد و بارها او و کشورش را با انواع تحریم ها و الفاظ تهدید کرد. با این اوصاف،  2017 سال خوب و سرشار از موفقیت برای کیم جونگ اون بوده است.

 

واشنگتن پست: ۲۰۱۷ سال خیلی خوبی برای رهبر کره شمالی بود

 

«سو می تری»، تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در امور کره که در حال حاضر مسئول مرکز مطالعات استراتژیک بین المللی در واشنگتن است در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: کیم هم اکنون قدرت داخلی خود را تحکیم کرده که 90 تا 95 درصد آن به دلیل پیشرفت های هسته ای و موشکی این کشور است. همچنین هیچ نشانه ای از اختلاف نظر در میان مقامات آن دیده نمی شود. این باعث آسودگی خاطر وی در امور داخلی است.

 

شش سال پیش او رهبر کره شمالی معرفی شد. برخی از قدرت های جهان به واسطه سن اندک وی (27 سال) پایان حکومت سلسه کیم را پیش بینی کرده بودند. اما او همانند پدر و پدر بزرگش و شاید هم بیشتر به امور حکومت داری مسلط بود و به خوبی در برابر قدرت های جهان ایستاد.

 

تری ادامه داد: آزمایش 25 موشک از جمله 3 موشک بالستیک بین قاره ای و یک بمب هسته ای قدرتمند، حاکی از آن است که کره شمالی با تدابیر رهبر جوانش در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای تمام عیار است. توانایی اتمی آن فقط یک گام از قدرت هسته ای آمریکا عقب است.

 

«نام سونگ ووک»، رئیس سابق اتاق فکر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی که در حال حاضر مطالعات کره شمالی را در دانشگاه سئول تدریس می کند به واشنگتن پست گفت: اگر کیم یکی از دانشجویان من بود برای کار یکساله خود نمره «ای» می گرفت. او سال موفقیت آمیزی را داشته است. به خوبی با ترامپ رویاروی شده و تنش های متعددی را کنترل کرده است. جنگ های لفظی اخیر وی با ترامپ به موقعیت رهبری او در داخل کمک کرده و رتبه او را ارتقا داده است.

 

سونگ ووک ادامه داد: سرویس اطلاعاتی کره جنوبی ادعاهایی مبنی بر ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، تبعید و مجازات اعضای قدیمی دولت را مطرح کرده است. در صورت صحت باید گفت اقداماتی بسیار هوشمندانه و در راستای یکپارچگی داخلی این کشور بوده است.

 

«کن گاس»، کارشناس ارشد مرکز مطالعاتی «سی ان ای» در ویرجینیا به گردش مالی سطح بالای حزب کارگران کره شمالی اشاره کرده و بر این باور است که شبکه حمایت کننده های مالی که پدر کیم تاسیس کرده بود از بین رفته است و نسل جدیدی از سازمان های حمایت کننده که کاملا به رهبر کره شمالی وفادار هستند، راه اندازی شده است.

 

توسعه سامانه موشک های بالستیک بین قاره ای، آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی، مهار مشکلات ناشی از تحریم ها، رویارویی با ترامپ و کنترل اقدامات آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره  از مهمترین دستاوردهای کیم جونگ اون در سال 2017 هستند که او را به فردی موفق تبدیل می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------