واکنش‌های مختلف اروپا به توافق اولیه برگزیت



اخبار,اخبار بین الملل,برگزیت

با توافق لندن و بروکسل بر سر پیش‌نویس خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پس از دو سال مذاکره، برخی سران اتحادیه اروپا درباره این توافق اظهار خوشنودی کرده‌اند.

به گزارش فارس، پس از آنکه دو وزیر کابینه دولت بریتانیا و چند عضو دیگر دولت در اعتراض به طرح «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) از سمت خود کناره‌گیری کردند، «ادوار فیلیپ» نخست وزیر فرانسه درباره برگزیت بدون توافق هشدار داد. 

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، فیلیپ امروز (پنجشنبه) هشدار داد به دلیل تزلزل سیاسی حاضر در بریتانیا و اختلاف نظرها درباره برگزیت، اروپا باید آماده برگزیت بدون توافق باشد.  

 

وی تاکید کرد، با استعفای چند عضو دولت بریتانیا این امکان وجود دارد که رای عدم اعتماد به نخست وزیر بریتانیا داده شود که در آن صورت خطر عدم حصول توافق برگزیت وجود خواهد داشت و اروپا باید آماده این شرایط شود. 

 

از سوی دیگر، با توافق اولیه برگزیت میان لندن و بروکسل و توافق جمعی کابینه دولت انگلیس بر سر پیش‌نویس برگزیت، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان درباره این مسئله ابراز خوشنودی کرد. 

 

همچنین «آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اتحادیه اروپا نیز درباره موارد اصلی ذکر شده در طرح برگزیت انگلیس ابراز خوشنودی کرده است. 

 

پیشتر «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا نیز خبر داد اگر اتفاق عجیبی روی ندهد، اتحادیه اروپا در روز بیست و پنجم نوامبر توافق برگزیت را نهایی می‌کند.

 

«مایکل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت هم گفته است هر دو طرف (لندن و بروکسل) همچنان مسیری طولانی برای توافق برگزیت در پیش رو دارند. 

 

امروز (پنجشنبه) «دامینیک راب» وزیر برگزیت، «استر مک‌وِی» وزیر کار و امور بازنشستگی، «شِلیش وِرا» از اعضای دفتر ایرلند شمالی دولت بریتانیا، «سولا براوِرمِن» معاون وزیر برگزیت، «آن ماری ترولیان» مشاور وزارت آموزش بریتانیا و «رانیل جایاواردنا» از مشاوران وزارت دادگستری بریتانیا اعلام کردند در مخالفت با طرح لندن برای خروج از اتحادیه اروپا، از سمت خود استعفا کرده‌اند.

 

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد و اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------