نخست‌وزیر تونس اتهام کودتا را رد کرد



اخبار,اخبار بین الملل,نخست‌وزیر تونس

نخست وزیر تونس اعلام کرد، کسانی که وی را به کودتا متهم می‌کنند، تنها به فکر منافع شخصی خود هستند و وی هیچ گونه قصدی درباره کودتا ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس روز شنبه در سخنانی گفت: کسانی که درباره کودتا صحبت می‌کنند تنها به فکر منافع شخصی خود هستند و این در حالی است که ما به دموکراسی ایمان داریم.

 

اخیرا سلیم الریاحی، دبیرکل جنبش ندای تونس علیه یوسف الشاهد به دادگاه نظامی این کشور شکایتی ارائه کرده و نخست وزیر را به برنامه‌ریزی برای کودتا متهم کرده است.

 

یوسف الشاهد از علی حسن رئیس اتحادیه مشاغل تونس هم به خاطر اعتصاب بدون خشونت قدردانی و تاکید کرد:ما خواهان توافقی واقع‌بینانه با اتحادیه مشاغل برای نظارت بر امور مالی بعد از بحران افزایش حقوق‌ها هستیم.

 

تونس ۲۲ ماه نوامبر شاهد اعتصاب ۶۷۳ هزار کارمند در بخش عمومی بود که اتحادیه مشاغل این کشور خواهان آن شده بود. این اعتصاب در اعتراض به وضعیت اقتصادی و بحران افزایش حقوق‌ها انجام شد.

 

تونس اخیرا بعد از اصلاحات دولتی که الشاهد انجام داده بود و الباجی قائد السبسی رئیس جمهور این کشور با آن مخالفت کرده بود، شاهد بحران سیاسی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------