قطعنامه سنای آمریکا در محکومیت روسیه



اخبار,اخبار ابین الملل

مجلس سنای آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای، اقدام روسیه در توقیف کشتی‌های اوکراینی که یکشنبه گذشته مرز این کشور را نقض کرده بودند را محکوم کرده و سناتورهای آمریکایی این سند را ارسال پیامی روشن برای ولادیمیر پوتین نامیدند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،‌ مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای در محکومیت اقدام روسیه در خلیج کرچ که به خاطر نقض مرزهای روسیه، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین را توقیف کرده را محکوم کرد.

 

این قطعنامه با به اتفاق آراء و بدون رای گیری به تصویب رسید. این سند جنبه تعهدآوری نداشته برای دولت ایالات متحده ندارد.

 

سناتور کریس مرفی در این باره گفت: «امروز مجلس سنا پیام واضحی را برای ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) ارسال کرد که اقدامات تهدید آمیز دولت وی علیه اوکراین در دریای آزوف تحمل نخواهد شد. ما موکدا هرگونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کنیم. "ران جانسون" سناتور دیگر آمریکایی گفت که این قطعنامه به منظور نشان دادن حمایت ایالات متحده از اوکراین تصویب شده است.

 

در این قطعنامه علاوه بر محکوم کردن اقدام روسیه، تاکید شده که چنین برخوردی باعث بی ثباتی اوضاع در منطقه و تیرگی بیشتر روابط روسیه و اوکراین می شود. سنای آمریکا همچنین از جامعه جهانی خواست تا این اقدام روسیه را محکوم کند.

 

پیش از این نیز کاخ سفید، دولت روسیه را در جریان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره لغو دیدارش با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین به خاطر حادثه رخ داده در تنگه کرچ قرار داد.

 

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در واکنش به این اقدام، ضمن ابراز تاسف از چنین تصمیم گیری، یادآور شد که اکنون بررسی مسائل مهم بین المللی و دوجانبه برای مدت زمان نامشخصی به تعویق خواهد افتاد. به گفته وی، ولی ولادیمیر پوتین همچنان آماده برقراری تماس با همتای آمریکایی خود است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------