ترامپ: عجله برای مذاکرات با کره شمالی نداریم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا درباره روند مذاکرات این کشور با کره شمالی پیرامون عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره گفت که واشنگتن در مذاکرات با پیونگ یانگ عجله ای ندارد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری پیرامون مذاکرات با پیونگ یانگ نوشت: افراد بسیاری درباره روند مذاکرات با کره شمالی می پرسند؛ من همیشه پاسخ می دهم که ما عجله نداریم.

 

ترامپ افزود: این کشور (کره شمالی) ظرفیت بالایی برای شکوفایی اقتصادی دارد و کیم جونگ اون بهتر از هر کسی می داند و از آن برای مردمش به صورت کامل استفاده خواهد کرد.

 

این اظهارات ترامپ در حالی است که خبرگزاری کره شمالی صبح جمعه برای نخستین بار با انتشار مطلبی صراحتا موضوع توقف و بن بست مذاکرات هسته ای با آمریکا را مطرح کرده و آن را معلول سیاست های خصمانه و تحریم های واشنگتن دانسته است.

 

این رسانه رسمی کره شمالی در گزارشی اقدام های آمریکا از جمله سیاست های این کشور در دشمنی با پیونگ یانگ و تحریم ها را که باعث توقف گفت و گوها شده، محکوم کرده است.

 

بر اساس این گزارش،ما همچنان در انتظار این هستیم که آمریکا با واقعیت ها روبه رو شده و مسئولانه با موضوع برخورد کرده و گام های موثری در پاسخ به اقدام های کره شمالی انجام دهد تا بتوان مذاکرات را ادامه داد.

 

ترامپ و کیم خردادماه امسال در سنگاپور دیدار و بر خلع سلاح هسته ای کره شمالی توافق کردند.

 

ترامپ اعلام کرده است که اوایل سال جاری میلادی ملاقات دیگری با کیم خواهد داشت و حتی احتمال دارد رهبر کره شمالی را به کاخ سفید دعوت کند.

 

دیدار احتمالی سران دو کشور درحالی برگزار خواهد شد که پیشتر کره شمالی رویکرد آمریکا در قبال پیونگ یانگ را رویکردی تبهکارانه خوانده بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------