نمایندگان دوما: کره شمالی آماده گفت‌وگو با آمریکا در حضور روسیه است



اخبار,اخبار بین الملل,کره شمالی

هیات پارلمانی دومای روسیه اعلام کرد کره شمالی انجام آزمایش‌های موشکی جدید را در سایه احتمال انجام گفت‌وگوها با آمریکا دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا از تاس، ویتالی پاشین، نماینده دومای روسیه که به پیونگ یانگ سفر کرده، گفت: کره شمالی آماده است تا با حضور روسیه به عنوان طرف ثالث، مذاکرات با آمریکا را بر اساس اصل برابری انجام دهد.

 

وی افزود: نمایندگان کره شمالی اذعان دارد که این کشور مجبور به نشان دادن توانایی کامل خود در برابر هر گونه تجاوز آمریکا است و انجام آزمایش موشکی اخیر به همین منظور صورت گرفته است.

این مقام روس تصریح کرد، کره شمالی بیش از ۷۵ روز از انجام هرگونه آزمایش نظامی و رفتار نظامی تحریک آمیز خودداری کرد و انتظار داشت تا مقامات ایالات متحده آمریکا نیز اقدامات متقابل انجام دهند.

وی در عین حال تاکید کرد که آزمایش‌های موشکی کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است و روسیه آنرا محکوم می‌کند.

به گفته وی روسیه خواهان جلوگیری از تشدید اختلافات و حل مسالمت آمیز بحران کره است.

هئیت پارلمانی از احزاب مختلف روسیه به دعوت پارلمان کره شمالی از ۲۷ نوامبر به این کشور سفر کرد و امروز (اول دسامبر) به مسکو بازگشت.

 

در همین حال به گزارش اسپوتنیک، الکسی چپا، معاون رئیس کمیته امور بین‌الملل پارلمان روسیه نیز اعلام کرد: دولت کره شمالی انتظار دارد که موشک بالستیک بتواند آنها را از تهدیدهای آمریکا در امان نگه داشته و صلح را برای آنها تضمین کند. این موضع آنها است؛ آنها می‌خواهند نشان دهند که قابلیت آنها چیست. بعد از پرتاب این موشک احتمالا آنها برای مذاکرات بر اساس شرایط جدید آماده هستند.

 

 با این وجود چپا اعلام کرد که کره شمالی پیشنهاد چین و روسیه را مبنی بر کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ در ازای پایان یافتن رزمایشهای نظامی در نزدیکی مرزهایش را رد کرده است.

 

رهبر کره شمالی این آزمایش موشکی را به دلیل ادامه تهدیدات علیه امنیت این کشور از سوی آمریکا توجیه می‌کند.

 

هم چنین کازبک تایسایف که ریاست هیئت روسی سفر کرده به کره شمالی را بر عهده داشت، اعلام کرد: این کشور آماده مذاکرات درباره نقشه راه پیشنهاد شده از سوی روسیه برای چگونگی پایان بخشیدن به بحران هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

 

وی ادامه داد: ما درباره پیشنهادمان صحبت کردیم و آنها آماده مذاکرات هستند اما به طور آشکار آنها نسبت به همه کس بجز روسیه بی اعتماد هستند. آنها می‌پندارند که مذاکرات با آمریکا غیر ممکن است. تصور من این است که تنها روسیه می‌تواند به عنوان تضمین کننده در چنین مذاکراتی حضور داشته باشد.

 

وی ادامه داد: ما پیشنهاد یک نقشه راه دادیم که بر اساس آن در آینده، نه اکنون، کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد. این مسئله را با همکاران خود مورد بحث و بررسی قرار دادیم اما آنها اعلام کردند که در شرایط کنونی ما برنامه هسته‌ای خود را کنار نمی‌گذاریم.

 

چندی پیش مسکو  طرح سه مرحله‌ای خود را برای حل بحران شبه جزیره کره ارائه کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------