روسیه: آمریکا به پیشنهاد میانجی‌گری ما در مذاکرات صلح افغانستان بی‌توجه است



اخبار,اخبار بین الملل,وازرت امور خارجه روسیه

وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) واشنگتن را به بی‌اعتنایی به پیشنهاد برای میانجی‌گری مسکو در مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان این کشور متهم کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت مسکو همچنان آماده پیوستن به آمریکا برای کمک به برگزاری مذاکرات میان دولت کابل و شبه نظامیان طالبان است.

 

پیشتر اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که دولت کابل تلاش می‌کند مذاکرات صلح با طالبان را پیش ببرد.

 

رئیس جمهوری افغانستان در آن زمان گفته بود طالبان دو هدف را دنبال می‌کند؛ سرنگونی حکومت و دیگری ایجاد جغرافیای سیاسی از طریق حفظ مناطقی که در دست دارد.

 

وی همچنین به این مساله اشاره داشت که طالبان در دستیابی به این اهداف شکست خورده و با این‌ حال تنها راه برای رسیدن به صلح پایدار، مذاکره است.

 

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل هم گفته بود، استراتژی دولت آمریکا در افغانستان آغاز مذاکرات صلح با شبه نظامیان است. اما بعد از حملات خونبار ماه گذشته طالبان، چرخشی در سیاست راهبردی آمریکا در افغانستان پدید آمد. رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی هرگونه مذاکره با طالبان بعد از بمب‌گذاری‌های مرگبار اخیر را رد کرد. سخنگوی محمد اشرف غنی نیز اعلام کرد که در میدان جنگ می‌بایست بر طالبان پیروز شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------