ترامپ به جای انتقاد از قوانین حمل سلاح از لزوم ارتقای «سلامت روانی» سخن گفت



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پس از کشتار دبیرستان داگلاس، از اعتقاد راسخ دولتش به همکاری با مقامات ایالتی برای ارتقای سلامت روانی سخن گفت و به منشأ مشکل یعنی حمل آزادانه مسلسل توسط یک نوجوان هیچ اشاره‌ای نکرد.

به گزارش فارس، یک روز پس از کشتار ۱۷ نفر با مسلسل یک دانش‌آموز اخراجی در یکی از دبیرستان‌های آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در برابر خبرنگاران حاضر شد و همانگونه که انتظار می‌رفت، بدون هیچ‌گونه انتقادی از قوانین حمل سلاح، به لزوم ارتقای «سلامت روانی» پرداخت.

 

دیروز «نیکلاس کروز» ۱۹ ساله که اخیراً از دبیرستان «داگلاس» منطقه پارکلند ایالت فلوریدا اخراج شده بود، در حالی که یک مسلسل AR-15 به دست داشت به مدرسه بازگشت و از همان حیاط دبیرستان سابقش، حاضران را به رگبار بست؛ نیکلاس ۵ نفر را در حیاط و ۱۲ نفر مابقی را در فضای داخلی مدرسه کشت؛ ۱۴ نفر هم زخمی شده‌اند که ۵ نفرشان شرایط وخیمی دارند.

 

ترامپ که در اولین ماه‌های حضور در کاخ سفید، یکی از قوانین مصوب دوره «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین در خصوص محدویت فروش سلاح‌های خودکار را لغو کرده بود، امشب در برابر خبرنگاران گفت: «امروز با ملتی ماتم‌زده سخن می‌گویم؛ ما همه اینجا هستیم تا هر آنچه را که آسیب‌دیدگان این حادثه برای کاهش تألمات خود نیاز دارند، فراهم کنیم.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا پس از قول کمک به خانواده آسیب‌دیدگان، بخش عاطفی سخنرانی خود را آغاز کرد و گفت: «در یک مدرسه آمریکایی، نباید هیچ کودک یا معلمی در خطر باشد. من کودکان آمریکایی را مورد خطاب قرار می‌دهم؛ کودکانی که احساس سردرگمی، تنهایی یا حتی ترس می‌کنند. بدانید که هیچ‌گاه تنها نیستید و همیشه هستند کسانی که از شما مراقبت می‌کنند. هر گاه به کمک نیاز داشتید، به معلم، اعضای خانواده، پلیس یا یک رهبر مذهبی مراجعه کنید.»

 

ترامپ در ادامه از «فرهنگ آمریکایی» سخن گفت؛ فرهنگی که قبول داشت نقایص جدی دارد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما باید روی فرهنگ خود کار کنیم تا ارزش جان انسان‌ها را محترم بشمارد. در آن فرهنگ، همکلاسی‌ها و همکاران به دوستان و همسایگان تبدیل می‌شوند.»

 

دونالد ترامپ در انتها از تصمیماتش برای حل مسئله سخن گفت؛ تصمیماتی که بهیچ‌وجه به مسئله حمل آزادانه سلاح در آمریکا و تجارت عظیم کارتل‌های اسلحه‌ساز این کشور اشاره‌ای نداشت.

 

ترامپ گفت: «ما به همکاری با مقامات محلی و ایالتی برای تأمین امنیت مدارس و حل مسئله سخت «سلامت روانی»  اعتقاد راسخ داریم. ما آینده هم با فرمانداران و دادستان‌های کل همه ایالت‌ها دیدار دارم و بدانید که اولویت ما در آن نشست، امنیت مدارس آمریکا خواهد بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------