آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا…

روسیه: درصورت خروج آمریکا از معاهده تسلیحات اتمی میان برد پاسخ مناسب می‌دهیم



اخبار,اخبار بین الملل,سرگی ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اگر آمریکا زرادخانه‌های موشکی خود را که بر اساس معاهده تسلیحات اتمی برد متوسط در سال ۱۹۸۷مهار شده‌اند را راه اندازی کند، مسکو بدون هیچ تاخیری واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که کشورش قصد دارد برنامه ساخت موشک‌های برد متوسط را برای رویارویی با برنامه‌های نظامی روسیه از سربگیرد.

 

سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به روزنامه روس کومرسانت گفت که اگر آمریکا از معاهده نیروهای اتمی برد متوسط تخطی کند روسیه واکنش نشان خواهد داد.

 

وی تاکید کرد: روسیه از این معاهده پیروی می‌کند و مصمم است که آن را به طور کامل و بدون هیچ درخواست یا تغییری اجرا کند ولی اگر آمریکایی‌ها اقداماتی را انجام دهند که نقض واضح این معاهده باشد، به قول ولادیمیر پوتین پاسخ ما "سریع و  متقارن" خواهد بود.

 

روسیه می‌گوید، استقرار مجموعهAegis Ashore  در لهستان در سال 2018 توسط آمریکا این معاهده را کاملا نقض می‌کند.

 

معاهده تسلیحات اتمی برد متوسط در سال 1987 توسط میخاییل گورباچوف و رونالد ریگان روسای جمهور وقت روسیه و آمریکا امضا شد و در سال 1988 به اجرا درآمد. این معاهده استفاده و استقرار موشک‌های بالیستیکی و کروز زمینی کوتاه برد (500 تا 1000 کیلومتر)  و برد متوسط (1000 تا 5500 کیلومتر) را ممنوع کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------