وزیر دفاع آمریکا به نبود مستندات کافی درباره حادثه «دوما» اعتراف کرد



اخبار,اخبار بین الملل,جمیز ماتیس

وزیر دفاع آمریکا گفت واشنگتن می‌داند حمله شیمیایی دوما رخ داده، اما نمی‌داند چه کسی مسئول این کار بوده است.

به گزارش مهر، جمیز ماتیس گفت: چندین مورد از این حملات [شیمیایی] در سوریه اتفاق افتاده‌اند. در بسیاری از موارد، ما نیروهای میدانی در آنجا نداریم.

 

وی افزود: بنابراین، علی‌رغم نشانه‌های فروانی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود داشت مبنی بر اینکه در آنجا از گاز کلرین یا سارین استفاده شده، نمی‌توانم به شما بگویم که ما ادله‌ای [درباره وقوع حمله شیمیایی] در اختیار داشتیم.

 

ماتیس ادامه داد: معتقدم که آنجا حمله شیمیایی صورت گرفته و الان دنبال شواهد واقعی هستیم.

 

وزیر دفاع آمریکا گفت: در تلاشیم تا  احتمالا ظرف یک هفته بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به آنجا بروند. البته آن‌ها نمی‌گویند این کار چه کسی بوده، بلکه تنها می‌گویند چه اتفاقی افتاده است.

 

جیمز ماتیس در خصوص راهبرد آمریکا در سوریه گفت: در باره سوریه، هم دولت قبل و هم دولت فعلی آشکارا به این موضوع اشاره کردند که نقش ما در این کشور شکست داعش است و ما خودمان را درگیر جنگ داخلی در این کشور نخواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته که ما اقدام به شلیک موشک‌هایی به داخل سوریه کردیم که ارتباطی با داعش نداشت. آن حمله به خاطر استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود.

 

 ماتیس سپس درباره راهبرد کشورش در سوریه این توضیحات را ارائه کرد: اول از همه، ما به اینکه جنگ سوریه را از طریق روند ژنو پایان دهیم متعهد هستیم. این مذاکرات تا کنون به موفقیت نرسیده‌اند چون روسیه دائماً در این تلاش‌ها مانع‌تراشی کرده است. اما این به معنی آن نیست که ما دست از تلاش بکشیم. ما با جامعه بین‌الملل برای فعال کردن مذاکرات ژنو و اطمینان یافتن برای پایان این جنگ همکاری می‌کنیم.

 

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: راهبرد ما همانند سال گذشته این است که مسیر این جنگ را به صلحی با وساطت سازمان ملل پیش ببریم و همزمان، پایمان را تا موقع خفه کردن داعش روی گردن داعش فشار دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------