کره‌شمالی: تخریب مرکز آزمایش هسته‌ای جزئی از سیاست جدید ما است



اخبار,اخبار بین الملل,کیم جونگ اون

کره‌شمالی اعلام کرد: تخریب مرکز آزمایش هسته‌ای جزئی از سیاست جدید ما و در راستای توافق میان سران دو کره بوده است.

به گزارش مهر، کره شمالی امروز یکشنبه از برچیده شدن کامل مرکز آزمایش هسته ای «پانگی-ری» در این کشور خبر داد و این اقدام را جزئی از سیاست جدید این کشور اعلام کرد.

 

بر اساس اعلام خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، حزب حاکم این کشور (DPRK) در واکنش به انتقادات مطرح درباره عدم پذیرش درخواست روزنامه نگاران کره جنوبی برای مشارکت در برنامه تخریب مرکز آزمایش هسته ای «پانگی-ری» اعلام کرد: پیونگ یانگ تخریب این سایت را اقدامی معنادار و در راستای توافق میان سران دو کره علیرغم تعلیق ادامه رایزنی های فیمابین می داند.

 

این در حالیست که کره شمالی پیشتر در اعتراض به رزمایش نظامی مشترک میان واشنگتن و سئول از لغو دیدار میان مقامات دو کشور خبر داده بود.

 

کره شمالی همچنین به آمریکا هشدار داده بود تا در صورت ادامه این روند، دیدار میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر این کشور را نیز لغو خواهد کرد.

 

وزارت دفاع کره جنوبی نیز ۲۵ اردیبهشت ماه پیش در بیانیه ای اعلام کرد: سئول به رزمایش مشترک خود با واشنگتن علیرغم تعلیق مذاکرات مقامات کره شمالی و جنوبی از سوی پیونگ یانگ ادامه می دهد.

 

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع کره جنوبی در این خصوص آمده بود: رزمایش مذکور بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده ادامه خواهد یافت و در این خصوص تفاوتی میان آمریکا و کره جنوبی وجود ندارد.

 

وزارت دفاع کره جنوبی در این بیانیه مدعی شده بود که هدف این کشور از برگزاری رزمایش جاری بهبود مهارت های خلبانان و نه تمارین تهاجمی بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------