فرمانده هسته‌ای آمریکا: روسیه و چین نمی‌توانند دوستان ما باشند



اخبار,اخباربین الملل, ژنرال جان هایتن

فرمانده ارشد هسته‌ای آمریکا هشدار داد روسیه و چین نمی‌توانند دوستان ما باشند چرا که مسکو و پکن با سرعت بالا به سمت تولید تسلیحات مافوق صوت حرکت می‌کنند و این تهدیدی علیه ایالات متحده است که اکنون نمی‌تواند از خود مقابل آن دفاع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه سی‌ان‌بی‌ سی، ژنرال جان هایتن، فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا در سمپوزیوم دفاع فضایی و موشکی در آلاباما گفت: شما نمی‌توانید آنها (روسیه و چین) را دوستان ما بدانید، در شرایطی که آنها تسیلحاتی می‌سازند که می‌تواند ایالات متحده آمریکا را نابود کند بنابراین ما باید ظرفیت پاسخگویی را ایجاد کنیم.   

هایتن تاکید کرد، پنتاگون ده‌ها برنامه تولیدی و دفاعی علیه این گونه‌های جدید تسلیحات در دست دارد. او گفت: ای کاش ۵ یا ۱۰ سال پیش کار روی تسلیحات مافوق صوت را آغاز می‌کردیم زیرا در آن صورت، نگرانی نداشتیم اما این کار را نکردیم و اکنون باید وارد عمل شویم.

پنتاگون در ماه آوریل قرارداد نیروی هوایی آمریکا به ارزش ۹۲۸ میلیون دلار را به لاکهید مارتین داد تا شمار نامشخصی تسلیحات تهاجمی مافوق صوت تامین کند. این شرکت آمریکایی هم موظف به طراحی، مهندسی، یکپارچه‌سازی سلاح و پشتیبانی لجستیکی است.

یک سلاح مافوق صوت، موشکی است که با سرعت ۵ ماخ یا بالاتر حرکت می‌کند و سرعت آن حداقل پنج برابر سرعت صوت است. این بدان معناست که یک سلاح مافوق صوت هر ثانیه حدود یک مایل حرکت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------