"آمریکا برای توقف روابط روسیه و کره‌شمالی تلاش می‌کند"



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,آمریکا

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرده آمریکا تلاش دارد همکاری‌های اقتصادی میان روسیه و کره شمالی را محدود کند و با این اقدام فشارها بر پیونگ یانگ را افزایش دهد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای آمریکا را به تلاش برای نابود کردن اقدامات اقتصادی کره شمالی متهم کرد.

 

در این بیانیه که توسط آژانس دولتی این کشور منتشر شده آمده است: آمریکا و پیروان آن تلاش می‌کنند همکاری اقتصادی میان روسیه و ما را متوقف کنند.

 

در این بیانیه همچنین خاطر نشان شده است که واشنگتن پس از راه‌اندازی سرویس معمول میان مسکو و پیونگ یانگ ادعاهایی اشتباه در این باره مطرح کرده است.

 

این سرویس که ولادیوستوک روسیه را به راسون کره شمالی متصل می‌کند ۱۸ ماه مه راه‌اندازی شد و در اختیار توریست‌های روسی و چینی قرار می‌گیرد که تمایل دارد به کره شمالی سفر کنند.

 

براساس گزارش‌های منتشر شده فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن نسبت به راه‌اندازی این سرویس ابراز نگرانی کرده همزمان وزارت خارجه آمریکا از تمامی کشورها خواسته تا روابط اقتصادی با کره شمالی را مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متوقف کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------