دولت ترامپ گزارش شکنجه‌های سیا را همچنان سری نگه می‌دارد



   اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , ترامپ

دولت ترامپ نسخه‌هایی از گزارش سال ۲۰۱۴ درباره برنامه‌های خشن بازجویی و بازداشت‌های سازمان سیا را به کنگره بازگرداند.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام دولت ترامپ در واقع مانع تراشی در علنی کردن این گزارش ۶۷۰۰ صفحه‌ای است چرا که براساس قانون، اسنادی که توسط کنگره نگهداری می‌شوند از قانون افشای عمومی معاف هستند.  .

 

به گفته مقام‌ها کاخ سفید این اقدام را در واکنش به درخواست‌های مطرح شده توسط سناتور «ریچارد بر» رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی سنا انجام داده است.

 

سناتور دایان فینشتاین، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی سنا در زمان تهیه گزارش مذکور، درخواست کرده بود این گزارش در اختیار چند آژانس قوه مجریه قرار بگیرد. هدف وی از مطرح کردن این درخواست، انتشار نهایی محتوای این گزارش برای عموم مردم بر اساس قانون لایحه آزادی اطلاعات بود.

 

فینشتاین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از درخواست بر ناامید و نگران شده و این اقدام را عدول از ماهیت دو حزبی کمیته می‌داند.

 

وی تاکید کرده است: هیچ سناتور، رئیس و هیچ کسی اجازه پاک کردن تاریخ را ندارد. به اعتقاد من قصد رئیس در این پرونده همین بوده است.

 

یک نسخه خلاصه و غیر محرمانه از این گزارش در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ منتشر شد. بر اساس این نسخه خلاصه، برنامه‌های بازجویی سازمان سیا از جمله استفاده از برخی فنون بازجویی مانند ایجاد احساس خفگی، از دیدگاه بسیاری از ناظران شکنجه قلمداد شده است. همچنین بر اساس این گزارش، هیچ یک از فنون خشونت آمیز بازجویی باعث نشد حتی یک مورد از اقدامات تروریستی، خنثی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------