آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

نامه سرگشاده سفیر قطر در ایتالیا:با ایران منافع مشترک داریم



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , قطر

'عبدالعزیز بن احمد الملکی' سفیر قطر در ایتالیا در نامه ای سرگشاده با تاکید بر اینکه تحریم و محاصره قطر در تعارض با قوانین بین المللی و در نقض اصول بشردوستانه است، گفت: ایران و قطر منافع مشترک دارند.

به گزارش ایرنا، سفیر قطر در ایتالیا در نامه سرگشاده ای که روز جمعه در روزنامه 'لاستمپا' منتشر شد، با اشاره به اکاذیبی که برای توجیه تحریم و محاصره قطر مورد استفاده قرار گرفته است اظهار داشت: ایران از نظر جغرافیایی در نزدیکی قطر قرار دارد. این دو کشور دارای منافع اقتصادی مشترک دو جانبه هستند و مناسبات قطر با ایران دقیقأ مانند مناسبات هر کشور دیگر در منطقه یا جهان با ایران است.

 

وی تاکید کرد: در خصوص اتهام کذب حمایت قطر از تروریسم تاکید می کنم که دولت متبوع من در سطح منطقه ای و جهانی در چارچوب قوانین بین المللی حرکت می کند و رسمأ با دولت های مشروع و به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل و نه با افراد یا گروه ها، ارتباط دارد. قطر همواره با تمام سازمان های بین المللی برای مبارزه با تروریسم و برای قطع منابع تغذیه آن همکاری کرده و ضمن تکذیب هرگونه مداخله در عملیات غیرقانونی، تمام اتهام های وارده به خود در این ارتباط را رد می کند.

 

سفیر قطر گفت: دو ماه از محاصره قطر می گذرد. در پی هک شدن سایت خبرگزاری رسمی قطر (قنا) و انتساب اظهاراتی کاذب به تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، یک کمپین خشونت بار و بی سابقه علیه کشور من آغاز شده و کشور مرا در معرض تصمیمات یک جانبه قطع روابط دیپلماتیک و مسدود کردن تمام مرزهای هوایی، دریایی و زمینی قرار داده است.

 

این اقدامات باعث جدایی خانواده ها، بازماندن دانشجویان از تحصیل و ترک کسب و کار از سوی افراد زیادی شده است. به رغم تاکیدات وزیر امور خارجه قطر و بسیاری از منابع رسمی کشورم مبنی بر کذب بودن اظهارات نسبت داده شده به امیر قطر و دعوت به مذاکره در چارچوب شورای همکاری خلیج (فارس)، هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم. با این حال مایلم مراتب قدردانی دولت متبوعم را از تمام تلاشهایی که برای میانجی گری و حل این بحران صورت گرفته و به ویژه از اقدامات امیر کشور برادر کویت، ابراز دارم.

 

وی تاکید کرد: ایتالیا هرگز گفت و گو با قطر را قطع نکرده و همکاری های فیمابین متوقف نشده است. در روزهای گذشته نیز شاهد تداوم و شکل گیری همکاری های اقتصادی مهمی بین دو کشور بوده ایم که به رفاه و آبادانی هر چه بیشتر هر دو طرف کمک خواهد کرد.

 

وی افزود: در ارتباط با تحریم قطر باید تصریح کنم که کشور من در محاصره کامل قرار گرفته است. قطر به گفت و گو به عنوان ابزاری برای پایان دادن به اختلافات اعتقاد دارد ولی در عین حال هیچ گونه مداخله خارجی را در امور داخلی خود نمی پذیرد. تحریم و محاصره قطر در تعارض با قوانین بین المللی و در نقض اصول بشردوستانه ادامه دارد. تنها راه حل ممکن برای این بحران، نشستن بر میز مذاکره و آغاز گفت و گویی برادرانه بین کشورهای بنیانگذار شورای همکاری خلیج (فارس) است.

 

سفیر قطر گفت: قطر با مراجعه سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) وابسته به سازمان ملل متحد خواسته است تا تحریم هوایی قطر را غیرقانونی و مغایر با کنوانسیون های بین المللی اعلام کند.

 

وی در پایان افزود: مایلم بار دیگر دعوت برای مذاکره در راستای ابتکارعمل امیر کویت را تکرار و تاکید کنم که تنها راه خروج از بحران، گفتگوی برادرانه بین اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------