اردوغان: قرار دادن گیت امنیتی در مسجد الاقصی را غیر قابل قبول است



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,رجب طیب

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه محدودیت های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل در بیت المقدس و مسجدالاقصی را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش ایرنا، اردوغان روز شنبه با انتشار بیانیه ای از جامعه جهانی خواست تا در خصوص رفع موانع ایجاد شده برای آزادی عبادت مسلمانان در مسجدالاقصی اقدام و تلاش لازم را انجام دهند.

 

وی ایجاد محدودیت برای نمازگزاران از جمله قرار دادن گیت امنیتی در مسجد الاقصی را غیر قابل قبول دانست و افزود: اقدامات اسرائیل در قدس و اعمال زور و سرکوب روز گذشته توسط نیروهای نظامی علیه فلسطینی ها را محکوم می کنیم.

 

وی با یادآوری این که مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین و یکی از سه مکان مقدس مسلمانان است، اظهار کرد: سازمان همکاری اسلامی پس از حمله به این مسجد در سال 1969 تشکیل شده و امروز نیز همه جهان اسلام با همان همبستگی و اتحاد در کنار برادران خود در فلسطین قرار دارند.

 

اردوغان که هم اکنون ریاست دوره ای سازمان همکاری اسلامی را برعهده دارد، در بیانیه خود اضافه کرد: حمایت ترکیه از همه اقدامات به ویژه تلاشهایی که از طرف محمود عباس رئیس جمهوری فلسطین و عبدالله دوم پادشاه اردن برای حل مساله فلسطین صورت می گیرد، ادامه خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: احترام به موقعیت تاریخی و تقدس به حرم شریف و قدس یک التزام تاریخی است و رژیم اسرائیل باید هر چه سریعتر دروازه های بازرسی ورودی مسجدالاقصی و دیگر محدودیت های اعمال شده را بردارد.

 

وی همچنین به عنوان رئیس دوره ای سران سازمان همکاری اسلامی همه را به اقدام عملی برای رفع محدودیت های اعمال شده علیه آزادی های دینی و عبادتی مسلمانان در قدس فراخواند.

 

به گزارش ایرنا، روز گذشته بین نیروهای اشغالگر و نمازگزاران فلسطینی که قصد برگزاری نماز جمعه را در محوطه مسجد الاقصی داشتند، در مقابل باب الاسباط درگیری به وقوع پیوست و نیروهای اشغالگر مانع از ورود نمازگزاران به مسجد شدند.

سه نفر نیز در این درگیری ها شهید شدند.

 

هفته گذشته نیز نیروهای رژیم اشاغلگر قدس مانع برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی شدند.

جمعه پیش پس از شهادت سه فلسطینی توسط نظامیان اسرائیل، صهیونیست ها به بهانه اقدام به حمله مسلحانه درهای مسجدالاقصی را بسته و اقامه نماز جمعه در آن ممنوع اعلام کردند.

 

مقامات رژیم اسرائیل روز یکشنبه این هفته اعلام کردند که فلسطینی ها برای ورود به مسجدالاقصی باید از گیت های بازرسی الکترونیکی عبور کنند، اما مردم فلسطین با این شرط مخالفت کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------