آغاز رزمایش نظامی ناتو در گرجستان: 2800 نیروی نظامی از 8 کشور شرکت کرده اند



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,رزمایش نظامی ناتو

رزمایش نظامی ناتو با عنوان « شریک شایسته - 2017 » در گرجستان آغاز شد. 

به گزارش صدا و سیما؛ این رزمایش نظامی امروز با برپائی مراسمی در پایگاه نظامی « وارزیانی » واقع در اطراف تفلیس با حضور « گئورگی مارگولاشویلی » رئیس جمهور گرجستان و همچنین مقامات دیگر این کشور از جمله نخست وزیر ،رئیس پارلمان ،وزیر دفاع این کشور و «بان کلی» سفیر آمریکا در تفلیس آغاز شد.

 

این رزمایش که برای سومین بار در گرجستان و گسترده تر از رزمایش های قبلی برگزار می شود، نزدیک به دو هزار و هشتصد نیروی نظامی از کشورهای گرجستان ، انگلیس ، آمریکا ، آلمان ، ترکیه ، اسلوونی ، ارمنستان و اوکراین شرکت کرده اند.

 

در رزمایش نظامی ناتو با عنوان « شریک شایسته - 2017 » که در دو پایگاه «وارزیانی» و «نوریو» برگزار می شود برای نخستین بار از تانک های «آبرامز»،ماشین های زره پوش «برادلی»، و «استرایکر» نیروی نظامی آمریکا و همچنین هواپیماهای نظامی اس-130 استفاده می شود.

 

فردا در دومین روز برگزاری این رزمایش « مایک پنس » معاون اول رئیس جمهوری آمریکا سفره دو روزه به گرجستان خواهد داشت و در مدت سفرش علاوه بر بازدید از محل های برگزاری رزمایش با مقامات این کشور دیدار های رسمی خواهد داشت.

 

در مراسم آغاز این رزمایش « گئورگی کوبریکا شویلی » نخست وزیر گرجستان در سخنانی ، سفر « مایک پنس » معاون اول رئیس جمهوری آمریکا را نشانه حمایت آمریکا از گرجستان عنوان کرد.

 

این رمایش تا 12 اوت برابر با 21 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------