روسیه پروازهای جاسوسی غربی را رهگیری کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,هواپیماهای تجسسی

پروازهای مکرر هواپیماهای تجسسی نظامی غربی از جمله آمریکا نزدیک خاک روسیه توسط سامانه های راداری این کشور ردیابی و با پرواز جنگنده های روسی رهگیری شد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، افزود: در یک هفته اخیر 23 هواپیمای خارجی نزدیک مرزهای روسیه پرواز تجسسی کردند.

 

روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان رسمی دولت روسیه در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از بیانیه وزارت دفاع نوشت که در این مدت هیچ یک از هواپیماهای نظامی غربی حریم هوایی این کشور را نقض نکردند.

 

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: در یک هفته اخیر 9 جنگنده روسی برای رهگیری هواپیماهای نظامی خارجی نزدیکی مرزهای روسیه به پرواز درآمدند.

 

در بیانیه آمده است: پرواز هواپیماها در صورت نزدیک شدن هواپیماهای خارجی به مرزهای کشور یک شیوه رایج در سطح بین المللی است و دو دقیقه پس از ردیابی هواپیما توسط ایستگاه رادار، هواپیماها برای شناسایی و در صورت نیاز رهگیری به پرواز در می آیند.

 

پرواز هواپیماهای جاسوسی غربی به ویژه آمریکا علیه روسیه در ماههای اخیر به شدت افزایش یافته است و همچنان ادامه دارد.

 

وزارت دفاع روسیه اوایل ماه جاری میلادی نیز اعلام کرده بود: فقط در طول یک هفته پهپادهای جاسوسی غربی 13 بار و ژاپن هم دو پرواز تجسسی نزدیک مرزهای روسیه داشته اند که هشت پرواز انجام شده، توسط پهپادهای آمریکا صورت گرفت.

 

آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همزمان با افزایش فعالیت های نظامی در کشورهای شرق اروپا، نزدیک سواحل روسیه در دریای سیاه و بالتیک به ویژه بر فراز استان برون مرزی کالینینگراد که یکی از راهبردی ترین مناطق این کشور از نظر نظامی است، پروازهای تجسسی زیادی انجام می دهند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------