وزیر خارجه عربستان: اسد در قدرت باقی می ماند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,عادل الجبیر

عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه خطاب به مخالفان سوری گفت که باید با واقعیت باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در قدرت کنار بیایند.

به گزارش ایرنا، احمد العسروای عضو هیات عالی مذاکره کننده مخالف سوریه گفت که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در گفت و گو با هیات عالی مخالفان سوری گفته است که مساله کنار رفتن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت یا باقی ماندن او در قدرت، یک مساله داخلی بوده و به خود سوری ها مربوط می شود.

 

الجبیر همچنین با بیان اینکه عربستان از دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه حمایت می کند، گفت: رویکرد جامعه جهانی پس از عملیات تروریستی سال گذشته در پاریس پایتخت فرانسه که منجر به کشته شدن ده ها تن شد، تغییر کرده و مبارزه با تروریسم به اولویت اول تبدیل شده است.

 

به گفته عسروای، الجبیر همچنین از تصمیم هیات عالی مخالفان سوری درباره تشکیل کمیسیونی متشکل از اعضای این هیات برای ادامه رایزنی ها با قاهره و مسکو استقبال کرد.

 

وزیر خارجه عربستان همچنین خطاب به مخالفان سوری اعلام کرد که عملیات سیاسی در سوریه نیازمند مذاکرات مستقیم با دمشق است.

 

الجبیربه هیات مخالفان گفته که باید رویکرد جدید اتخاذ کنند در غیر این صورت کشورها به دنبال حل بحران سوریه بدون حضور مخالفان خواهند بود.

 

الجبیر تاکید کرد: حقایق براین دلالت دارد که کنار رفتن بشار اسد از قدرت در آغاز مرحله انتقالی ممکن نخواهد بود و باید مدت باقی ماندن او در مرحله انتقالی و صلاحیت های او در این مرحله، بحث و بررسی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------