سوزان رایس: دونالد ترامپ باید زیستن با کره شمالی هسته ای را بیاموزد



   اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,سوزان رایس

سوزان رایس مشاور امنیت ملی سابق باراک اوبا در واکنش به شدت بخشیدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا بر جنگ لفظی علیه پیونگ یانگ گفت: دونالد ترامپ باید زیستن با کره شمالی هسته ای را بیاموزد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی 'واشنگتن اگزماینر' با انتشار این خبر به نقل از سوزان رایس نوشت: آمریکا می تواند تسلیحات هسته ای در کره شمالی را تحمل و با آن مدارا کند.

 

بنابراین گزارش مشاور سابق امنیت ملی باراک اوباما در مقاله ای در 'نیویورک تایمز' نوشت: رئیس جمهوری ترامپ باید از لفاظی های خود بکاهد و زیستن با یک کره شمالی هسته ای را بیاموزد.

 

سوزان رایس در مقاله خود یادآور شد: برای ترامپ با توجه به رفتار پرخاشگرانه، بسیار خطرناک خواهد بود که خود را درگیر یک مخاطره نظامی با کره شمالی کند که می تواند جان میلیون ها انسان را به خطر اندازد.

 

واشنگتن اگزماینر نوشت: سوزان رایس درمقاله خود عنوان کرد هرچند دولت ترامپ نباید کره شمالی را بعنوان یک دولت 'مشروع' هسته ای بداند، اما باید مدارا کردن با واقعیت جدید را آغاز کند.

 

بنابراین گزارش سوزان رایس دراین مقاله نوشت: تاریخ نشان داده که ما قادریم و باید، ( وجود) تسلیحات هسته ای در کره شمالی را تحمل کنیم، به همان منوالی که ما درجریان جنگ سرد خطری به مراتب بزرگتر یعنی هزاران تسلیحات هسته ای شوروی ( روسیه ) تحمل و با آن مدارا کردیم، این امر واقع بینی را می طلبد.

 

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما افزود: با این وجود آمریکا باید این مساله را برای کره شمالی روشن سازد که هرگونه به کاری تسلیحات هسته ای علیه آمریکا ویا متحدانش و یا انتقال آنها به شریک ثالث، نتیجه آن نابودی برای کره شمالی خواهد بود.

 

بنابراین گزارش سوزان رایس عنوان کرد که دومین گام بعدی برای ترامپ، پایان دادن به لفاظی های خشن است تا از 'خبطی' که می تواند به بهای جنگی بیانجامد، اجتناب شود.

 

سوزان رایس دراین مقاله متذکر شد: جان کلی، رئیس کارکنان ترامپ، باید کنترل خود در کاخ سفید از جمله بر روی رئیس خود (ترامپ)

اعمال کند و ترامپ را نسبت به هراس هایی که از بوجود آمدن بحران موشکی کوبایی دیگر می رود، محدود سازد.

 

سوزان رایس در مقاله خود همچنین پیشنهاد به توسعه و بهبود سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا، اعمال تحریم های هرچه بیتشر علیه کره شمالی و گشودن باب مذاکره با طرف چین برای یافتن راه های گفت و گو برای از میان برداشتن زرادخانه تسلیحاتی کره شمالی داد.

 

به گزارش ایرنا، تنش بین آمریکا و کره شمالی با اظهارات تازه ترامپ شدت بیشتری یافته است. ترامپ سه شنبه گذشته در اظهاراتی تند علیه کره شمالی گفته بود: کره شمالی «بهتر است بیشتر از این ایالات متحده را تهدید نکند» در غیر این صورت «با آتش و خشمی مواجه می شود که دنیا هرگز نظیرش را ندیده است».

 

ازسویی دیگر ژنرال جیمزمتیس وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) نیز به دنبال سخنان ترامپ؛ تهدید به نابودی کره شمالی کرد و توصیه داشت که پیونگ یانگ قبل از هر گونه اقدامی که به پایان گرفتن این رژیم و نابودی مردم آن بیانجامد، درباره آن بیاندیشد.

 

کره شمالی نیز در پی شدت یافتن جنگ لفظی رئیس جمهوری آمریکا علیه این کشور تهدید کرده است که تا اواسط ماه اوت چهار فروند موشک میان برد از نوع ' Hwasong-12 ' را به سوی جزیره گوآم که پایگاه های نظامی آمریکا در آن و واقع هستند پرتاب خواهد کرد.

 

سی ان ان درخبری دراین مورد نوشت: این موشک ها در صورت پرتاب برفراز آسمان ژاپن و از مناطق 'شیمان' (Shimane)، هیروشیما و کویچی (Koichi) خواهد گذشت و پس از طی مسافتی بالغ بر سه هزار و 356کیلومتر و در مدت زمان یکهزار و 65(1065) ثانیه در فاصله 30 تا 40 کیلومتری از جزایر گوآم در آب خواهند افتاد .

 

بسیاری از تسلیحات پیشرفته و راهبردی آمریکا از جمله بمب افکن های این کشور که قادر به حمل بمب اتمی هستند در این پایگاه استقرار یافته اند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------