"دختر نواز شریف نمی‌تواند رهبر سیاسی باشد"



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین المل,دختر نواز شریف

وزیر پیشین کشور پاکستان و از اعضای حزب نواز شریف اعلام کرد، وی دختر نواز شریف را به عنوان دختر دوستش می‌بیند اما نمی‌تواند او را به عنوان یک رهبر سیاسی قبول کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه جئو پاکستان، چودری نثار علی خان، وزیر پیشین کشور دولت محمد نواز شریف، نخست وزیر مستعفی پاکستان اعلام کرد، او مطمئن است که می‌تواند به طور صلح‌آمیز در حزب "مسلم لیگ پاکستان" شاخه نواز، در کنار نواز شریف و شهباز شریف برادرش، حضور داشته باشد.

 

وی ادامه داد: بارها به من پیشنهاداتی شده است اما من این پیشنهادات را رد کرده‌ام.

 

به تازگی شایعاتی مطرح شده است مبنی بر اینکه مریم نواز، دختر نواز شریف در راس حزب مسلم لیگ قرار می‌گیرد.

 

وی در واکنش به این شایعات گفت که او نمی‌تواند مریم نواز را به عنوان رهبر سیاسی این حزب قبول کند.

 

چندی قبل، دادگاه عالی پاکستان نواز شریف را در ارتباط با رسوایی پرونده پاناما مجرم شناخته و رد صلاحیت کرد. در پی اعلام این حکم او استعفا کرد.

 

پس از اعلام رای دادگاه عالی پاکستان، برای جانشینی نواز شریف از افرادی مانند "شهباز شریف" (برادر نواز شریف و سروزیر پنجاب) و یا "چودری نثار" از اعضای حزب نام برده می‌شد.

 

بعد از رای دیوان عالی، نواز شریف دیگر حق ندارد تا آخر عمر فعالیت سیاسی داشته باشد. این برای بار سوم است که نواز شریف نمی‌تواند دوره ۵ ساله کاری خود را به پایان برساند.

 

وی دو بار دیگر در دهه ۹۰ میلادی نخست وزیر پاکستان شد اما هر دوبار از مقامش عزل شد. اما حزب شریف یعنی حزب مسلم لیگ پاکستان، می‌تواند تا انتخابات بعدی که در سال ۲۰۱۸ انجام می‌گیرد در قدرت باقی بماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------