کره‌جنوبی:‌ پیونگ‌یانگ به اقدامات تحریک‌آمیز خود ادامه می‌دهد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی

رییس‌جمهور کره جنوبی گفت، همسایه شمالی این کشور به رغم هشدارها و درخواست‌های متداوم جامعه بین‌المللی، به اقدامات تحریک‌آمیز خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مون جائه این، رییس‌جمهوری کره جنوبی در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: متأسفانه کره شمالی اخیرا ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و دست به آزمایش‌های موشکی تحریک‌آمیز دیگری زد. با توجه به این آزمایش هسته‌ای، دولت سئول تلاش‌های مضاعفی به عمل آورد تا سایر کشورها در منطقه و فرامنطقه را در خصوص ضرورت تحریم‌ها و فشار بیشتر علیه پیونگ‌یانگ در راستای متوقف کردن اقدامات تحریک‌آمیز آن متقاعد کند.

 

وی ادامه داد: من از تصویب قطعنامه شورای امنیت در خصوص تحریم‌ کره‌شمالی قدردانی می‌کنم. این اقدام مشخصا نشان می‌دهد که جامعه بین‌المللی به طور مشترک نسبت به اقدامات کره شمالی خشمگین بوده و با یک صدا به مسأله هسته‌ای پیونگ‌یانگ و مشکلات شبه‌جزیره کره واکنش نشان می‌دهد.

 

رییس‌جمهوری کره جنوبی اظهار کرد: به رغم تعرض‌های کره شمالی به تعهدات خود در قبال منشور سازمان ملل متحد، دولت سئول و جامعه بین‌المللی به هر تلاشی دست می‌زنند تا مسأله هسته‌ای کره شمالی به طور مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.

 

وی ادامه داد: تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی بر مبنای حل سیاسی، دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز مسأله هسته‌ای این کشور در همین چارچوب انجام می‌شود.

 

مون جائه این تصریح کرد: ما به دنبال فروپاشی کره شمالی نیستیم. ما به دنبال اتحاد دو کره از طریق ابزارهای تصنعی نیستیم. اگر کره شمالی همین حالا تصمیم بگیرد که در سمت صحیح تاریخ قرار گیرد، ما آماده‌ایم که در کنار جامعه بین‌المللی به این کشور کمک کنیم.

 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار اقدامات بیشتر جامعه بین‌الملل در قبال کره شمالی شد و گفت: جهان باید واکنشی قدرتمند نشان دهد تا کره شمالی برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------