هشدار به آل سعود درباره عواقب خطرناک اعدام شیخ نمر



اخبار,اخبار بین الملل,شیخ نمر

برادر روحانی مبارز شیعه عربستانی که روز یکشنبه حکم اعدام وی تایید شد، درباره پیامدهای اعدام وی هشدار داد و تأکید کرد اجرای این حکم موجب تضعیف اعتبار رژیم سعودی خواهد شد.

دادگاه عالی عربستان سعودی، روز یکشنبه مجازات اعدام صادر شده بر ضد آیت‌الله «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه را تایید کرد. النمر از سوی رژیم سعودی به اتهاماتی از قبیل «فتنه انگیزی» و «دعوت به برهم زدن وحدت ملی» متهم شده است.

«محمد النمر» برادر آیت‌الله باقر النمر در این‌باره به روزنامه لبنانی «الاخبار» گفت: «تایید حکم اعدام آیت‌الله النمر و تحویل آن به پادشاه سعودی اقدامی بسیار خطرناک و نگران کننده است. دیگر هیچ راهکاری برای عقب‌نشینی از این تصمیم وجود ندارد به‌ویژه اینکه این تصمیم دادگاه غیر قابل تجدیدنظر است.»

برادر آیت‌الله النمر افزود: «درحال حاضر این امر به دست ملک سلمان است که می‌تواند اجرای مجازات اعدام را امضا یا رد کند. امضای سلمان یعنی اجرای این حکم است.»

وی هشدار داد «اجرای این حکم باعث آشفتگی و سردرگمی در عربستان سعودی و منطقه خواهد شد.»
محمد النمر تأکید کرد که امضای این حکم توسط پادشاه پیامدهای خطرناکی در منطقه الشرقیه دارد؛ وضعیت ممکن است به یک هرج و مرج و بی‌قانونی و بروز تنش در خیابان‌ها منتهی شود که دیگر نه خاندان حاکم و نه حتی بزرگان نیز نمی‌توانند اوضاع را کنترل کنند.

النمر هشدار داد که اجرای این حکم «اعتبار رژیم را تضعیف خواهد کرد.»
برادر آیت‌الله النمر با اعلام اینکه مخالفت شاه سعودی با اجرای این حکم می‌تواند تنش‌های موجود را مهار کند، در عین حال درباره این امر ابراز بدبینی کرد و اظهار داشت تایید این حکم اعدام در سایه درخواست‌های جامعه جهانی، کشورهای غربی دوست عربستان سعودی و سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر عدم اجرای حکم اعدام آیت‌الله النمر و پنج نفر دیگر، اعلام شد. عربستان سعودی به این درخواست‌ها بی‌توجهی کرده است.

اخبار بین الملل - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------