اقامه دعوای شهردار آمریکایی علیه جرج بوش



اخبار,اخبار اجتماعی,راکی اندرسون

شهردار شهر سالت لیک سیتی در ایالت یوتا علیه جرج بوش رییس جمهوری اسبق آمریکا ،دیک چینی معاون او و مسوولان آژانس امنیت ملی این کشور به اتهام جاسوسی علیه مردم در زمان برگزاری المپیک زمستانی در این شهر اقامه دعوی کرد.

راکی اندرسون، شهردار شهر سالت لیک سیتی در ایالت یوتا علیه جرج بوش رییس جمهوری اسبق آمریکا ،دیک چینی معاون او و مسوولان آژانس امنیت ملی این کشور به اتهام جاسوسی علیه مردم در زمان برگزاری المپیک زمستانی در این شهر اقامه دعوی کرد.

به گزارش ایرنا، اندرسون، مسوولان دولت بوش و آژانس امنیت ملی آمریکا را متهم کرد که بطورغیر قانونی همه مکالمات تلفنی مردم این شهر را در ماه های بعد از واقعه یازدهم سپتامبر، قبل و بعد از برگزاری بازی های المپیک زمستانی در این شهر زیر نظر داشته و بسیاری از این گفت و گوها را بدون هیچ گونه سوء ظن موجهی ضبط کرده اند.

وی در گفت و گو با تلویزیون راشا تودی با بیان این که نباید در کشور آمریکا که به گفته او حکومت قانون جوهر اصلی قانون اساسی آن است ، اجازه تجاوز به حریم خصوصی افراد و نقض حقوق شهروندی آن ها را داد، افزود: حالا که کس دیگری در این مورد اقدامی نمی کند، این وظیفه من است.

وی دولت بوش را متهم کرد برای نخستین بار در تاریخ آمریکا یک منطقه جغرافیایی کامل را بدون هیچگونه هشداری و یا وجود مورد سوء ظنی تحت پوشش عملیات جاسوسی قرار داده است.

اندرسون که در سال های 2000 تا 2008 مسوولیت شهرداری سالت لیک سیتی را بعهده داشت، ابراز اطمینان کامل کرد که در این دعوی قانونی پیروز خواهد شد و افزود :'اگر قرار باشد صاحبان قدرت در آمریکا با این گونه اقدامات قانون اساسی این کشور را نقض کنند و ازمجازات قانونی بگریزند باید قبول کنیم که این کشور یک کشور جمهوری نیست و قانون اساسی آن چیزی بجز یک کاغذ پاره نیست.'


اخبار بین الملل - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------