قاضي آمريکايي براي تشکيلات خودگردان 10 ميليون دلار قرار وثيقه صادر کرد



اخبار,اخبار بین الملل,تشکیلات خودگردان فلسطینی

وی افزود این وثیقه به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول آن به ارزش 10 میلیون دلار است و باید تا 23 سپتامبر ارائه شود و بخش دوم نیز به ارزش یک میلیون دلار که باید تا 30 روز پس از این تاریخ پرداخت شود.

قاضی آمریکایی روز دوشنبه برای اینکه تشکیلات خودگردان فلسطینی و سازمان آزادی بخش فلسطین بتوانند پرداخت صدها میلیون دلار غرامت را به تعویق بیندازند قرار وثیقه ای مالی به ارزش 10 میلیون دلار صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، و سازمان آزادی بخش در دادگاهی آمریکایی به دست داشتن در شش حمله تروریستی در فلسطین اشغالی بین سالهای 2002 تا 2004 محکوم شده اند. در این حملات 33 نفر کشته و 390 نفر دیگر زخمی شدند که در بین آنها شماری از شهروندان آمریکایی بودند.

هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک 23 فوریه گذشته با اجماع 12 عضو خود اعلام کرد تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش مسئول حمایت از شش حمله ای هستند که اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یا گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح انجام دادند.

رهبری جنبش فتح را که گروه اصلی تشکیل دهنده سازمان آزادی بخش فلسطین است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برعهده دارد.

هیئت منصفه این دادگاه این دو نهاد فلسطینی را به پرداخت 218 میلیون و 500 هزار دلار غرامت به خانواده های آمریکایی محکوم کرده است که بر اساس قوانین مبارزه با تروریسم آمریکا این مبلغ به صورت خودکار سه برابر خواهد شد و به بیش از 655 میلیون دلار می رسد.

تشکیلات خودگردان اعلام کرده بود در خصوص این حکم درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

قاضی جرج دانیلز روز دوشنبه گفت تشکیلات خودگردان تا صدور حکم دادگاه تجدید نظر می تواند مبلغ 655 میلیون دلار غرامت را پرداخت نکند به شرط آنکه وثیقه ای مالی قرار دهند.

وی افزود این وثیقه به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول آن به ارزش 10 میلیون دلار است و باید تا 23 سپتامبر ارائه شود و بخش دوم نیز به ارزش یک میلیون دلار که باید تا 30 روز پس از این تاریخ پرداخت شود.

دولت آمریکا دو هفته پیش از قاضی دانیلز خواسته بود اوضاع مالی نابسامان تشکیلات خودگردان را برای صدور قرار وثیقه مدنظر قرار دهد.


اخبار بین الملل - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------