اردوغان: منع پخش اذان در قدس اقدامی خطرناک است



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,اردوغان

.اردوغان تاکید کرد: بحث بر سر لایحه منع پخش اذان در قدس برای همه مسلمانان مهم است نه فقط برای فلسطینی‌ها. این مساله ناراحت کننده است و به نفع هیچ کس نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جمعیت شخصیت‌های پارلمانی حامی قدس امروز سه شنبه اولین کنفرانس خود را تحت عنوان " قدس و چالش‌های پیش روی آن در مرحله کنونی" با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اسماعیل قهرمان رئیس پارلمان این کشور و مشارکت شخصیت‌هایی پارلمانی از کشورهای اسلامی و عربی و شخصیت‌های برجسته و بارز برگزار  کرد. این کنفرانس دو روز ادامه خواهد داشت.

 

در اولین روز از این کنفرانس، نشست‌ها و سخنرانی‌هایی پیرامون نقض سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در حمایت از قدس و فلسطین، اهمیت روابط بین‌الملل در حمایت از قدس، مساله سیاست یهودی سازی رژیم صهیونیستی و خطرات و راه های مقابله با آن، وضعیت مجلس قانونگذاری فلسطین و رنج و محنت‌های پیش روی آن در پرتو اشغالگری و تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی انجام خواهد شد و در دومین روز هم مجمع عمومی جمعیت شخصیت‌های پارلمانی حامی قدس به منظور بررسی طرح‌ها و پروژه‌ها و ارزیابی اوضاع تشکیل جلسه خواهد داد.

 

رجب طیب اردوغان در این کنفرانس خاطرنشان کرد: شهر استانبول برادر شهر قدس است و از این جا به تمام مظلومان در این خطه درود می‌فرستیم.

 

وی افزود: آوارگان فلسطینی در سراسر جهان با شرایط سختی روبه‌رو هستند و ما به تمام حامیان مساله فلسطین آزاد درود می‌فرستیم. 

 

وی با تشکر از تمامی شهروندان فلسطینی به خیابان‌ها آمدند و برای یاری خداوند به ترکیه برای پیروزی بر کودتاچیان دعا کردند، گفت: مساله فلسطین و قدس تنها مساله مهم و واجب بر فلسطینی‌ها نیست بلکه این مسئولیت همه مسلمانان است به دفاع از آن بپردازند. مساله فلسطین بزرگترین مساله عادلانه در جهان است.

 

رئیس جمهوری ترکیه گفت: آنکارا به مسئولان اسرائیل نگرانی خود را بابت لایحه منع پخش اذان ابلاغ کرده و نسبت به پیامدهای خطر احتمالی آن هشدار داده است.

 

اردوغان تاکید کرد: تنها راه برقراری صلح دائمی تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

 

وی افزود: نسبت عدم حضور تعداد زیاد مسلمانان در مسجد الاقصی متاسفم و فلسطینی‌ها خواهان آن هستند تا اشغالگران بدانند که آنها تنها نیستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------