جزئیات عملیات پنتاگون و سیا برای کشتن فرد شماره 2 داعش



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,داعش

ابو محمد عدنانی، فرد شماره دو گروه تروریستی داعش، پیش از کشته شدن به دست سیا ،مدت‌ها در سوریه مخفی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه واشینگتن پست نوشت فرد شماره 2 گروه تروریستی داعش پیش از به هلاکت رسیدن، مدت‌ها در در مخفیگاه خود در سوریه پنهان شده بود.

 

بر اساس این گزارش، این «واعظ» سوری که به خطبه‌های بلند خود برای جذب هزاران جوان به گروه داعش و تشویق آن‌ها به اجرای عملیات انتحاری معروف بود، به امنیت و سلامت شخصی خود اهمیت بسیار زیادی می‌داد؛ به طوری که از تلفن همراه شخصی استفاده نمی‌کرد و کمتر در اجتماعات بزرگ حضور پیدا می‌کرد.او در وسط روز از خانه خارج نمی‌شد و در مناطق مسکونی پرجمعیت اقامت داشت. ابو محمد عدنانی همچنین برای اینکه هدف پهپاد‌ها قرار نگیرد، همواره چند کودک همراه خود داشت، اما در ماه اوت و بعد از شکست‌های پیاپی داعش در شمال سوریه، ‌ وی مجبور شد تا مخفیگاه خود را ترک کند و در آن زمان بود که عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که مدت‌ها به انتظارش بودند، او را به دام انداختند.

 

در این مطلب آمده است در عملیات مشترک سازمان سیا و وزارت دفاع آمریکا، این فرمانده ۳۹ ساله داعش رصد می‌شد. او تصمیم گرفته بود که فرار کند و در حالی که عوامل سیا منتظر او بودند، از پناهگاهش در شهر باب خارج و به همراه یک مرد دیگر سوار بر اتومبیل شد. آن‌ها به سرعت به سمت شمال سوریه حرکت می‌کردند که در چند مایلی مخفیگاهش، یک موشک هلفایر (Hellfire) به خودرویش اصابت کرد و هر دو نفر کشته شدند.

 

واشینگتن پست نوشت: این اتفاق در ۳۰ ماه اوت رخ داد و مقامات آمریکایی معتقدند که این فرد یکی از خطرناک‌ترین اعضای داعش بوده است. جزئیات بیشتر از این عملیات، محرمانه باقی مانده است. دولت اوباما کمتر درباره این حمله به صورت علنی سخن گفته‌اند. البته در عین حال روسیه هم ادعا کرده است که یکی از جنگنده‌های متعلق به این کشور به زندگی عدنانی خاتمه داده است.این روزنامه آمریکایی همچنین ادعا کرده است عملیات‌ واشینگتن در چهار ماه گذشته منجر به کشته شدن دست کم شش نفر از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------