استقبال ترامپ از طرح ورود نظامیان ناتو به میدان مبارزه با داعش



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,ترامپ

نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت در صورت تصدی این جایگاه، از ورود نظامیان ناتو به میدان نبرد علیه داعش استقبال می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ،» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در گفت وگو با پایگاه خبری «ای.بی.سی نیوز» آمریکا گفت در صورت پیروزی در انتخابات، از ورود نظامیان ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) به میدان مبارزه با داعش استقبال خواهد کرد.

ترامپ تاکنون بارها هزینه های تحمیل شده از سوی ناتو برای آمریکا را به باد انتقاد گرفته و اعتقاد دارد نیروهای این سازمان باید به مقابله با تهدید های روز گماشته شوند.

وی گفت: استفاده از نظامیان ناتو و دیگر همسایه های غیر عضو برای نابودی آن ها (داعش) مدنظر من است. شما باید آن ها را نابود کنید!

ترامپ همچنین گفت برای کاهش فشار بر نظامیان آمریکا، این کشور نیازمند شکل گیری اتحاد دوران جنگ سرد میان کشورهای عضو ناتو است.

وی ادامه داد: نمی خواهم تعداد زیادی از ما درگیر شویم. می خواهم که ناتو به این مسأله ورود کند.

ترامپ افزود: ما پول فراوانی برای ناتو خرج می کنیم. آمریکا ضامن حفاظت از بسیاری از کشور هایی است که باید مسئول نگه داری از اقتصاد خود باشند.

او پیش از این ناتو را «منسوخ شده» توصیف و از حمایت های مالی آمریکا از این سازمان انتقاد کرده بود.

«ینس استولنبرگ،» دبیرکل ناتو، در آن زمان با واکنش به این اظهارات، حمایت های ناتو از آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر را یادآور شده و تأکید کرده بود این سازمان همواره در مواقع بحران برای کمک به آمریکا به پا خواسته است. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نیز اظهارات ترامپ را محکوم و ناتو را محور امنیت اروپا و آمریکا توصیف کرده بود.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------