آنکارا: سرکرده داعش در حملات استانبول مشارکت داشت



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,استانبول

یک مقام بلندپایه در دولت ترکیه مدعی شده است مجریان حملات اخیر استانبول از «الرقه» سوریه آمده بودند و سرکرده داعش نیز در برنامه‌ریزی این عملیات تروریستی مشارکت داشت.

به گزارش تسنیم، یک مقام بلندپایه ترکیه‌ای، روز پنجشنبه به شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» اعلام کرد، «دلایلی قوی» وجود دارد که نشان می‌دهد سه عامل انتحاری، که حملات فرودگاه بین‌المللی «آتاتورک» در شهر استانبول را صورت دادند، از پایتخت ادعایی داعش یعنی الرقه سوریه آمده بودند و سرکرده این گروه در سازمان‌دهی این عملیات تروریستی مشارکت داشت.

طبق اعلام این منبع، دولت ترکیه معتقد است که مجریان حملات اخیر استانبول از یک ماه پیش وارد این کشور شده بودند و دلایلی قوی نشان می‌دهد که آنها از الرقه آمدند.

این مقام ارشد دولت ترکیه در ادامه افزود: «این عملیات تروریستی به‌دقت و با مشارکت رهبر داعش بررسی شده بود. تروریست‌ها آپارتمانی را در منطقه فاتح در استانبول اجاره کرده بودند و یکی از آنها گذرنامه داغستانی داشت و این گذرنامه خود را در آپارتمان جا گذاشته بود».

وی خاطرنشان کرد، کمربندهای انفجاری و بمب‌هایی، که در این حملات استفاده شدند از خارج از ترکیه وارد شده بودند و ساخت داعش نبود.

هم‌زمان، یک مقام بلندپایه ترکیه که نخواسته نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، دولت ترکیه به‌زودی هویت و ملیت این افراد را تأیید خواهد کرد.
نام و ملیت مهاجمان انتحاری هنوز به‌طور قطعی توسط مقام‌های ترکیه تأیید نشده است، با این حال روزنامه «حریت» گزارش داده است، یکی از مهاجمان «عثمان وادینف» نام داشته و از اهالی چچن بوده که از الرقه در سوریه خود را به ترکیه و فرودگاه آتاتورک رسانده است.

سه‌شنبه تیراندازی‌ها و انفجارهای انتحاری در 3 نقطه از فرودگاه بین‌المللی آتاتورک در شهر استانبول به‌وقوع پیوستند که طبق اعلام دولت ترکیه، این عملیات تاکنون 43 کشته از جمله 19 تبعه خارجی و بیش از 150 زخمی به‌جای گذاشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------