وزیر خارجه جدید بریتانیا: از حمله تروریستی "نیس" شوکه شدم



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,جانسون

وزیر خارجه جدید بریتانیا از حمله تروریستی به شهر نیس فرانسه که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم شد ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش تسنیم، بوریس جانسون، وزیر خارجه جدید بریتانیا نسبت به حمله تروریستی به مراسم جشن ملی فرانسه در شهر نیس واکنش نشان داد. وی در پیامی توئیتری نوشت: از اتفاقات ترسناک در نیس و مرگ وحشتناک (انسانها) شوکه و ناراحت شدم.

وزارت خارجه بریتانیا نیز با انتشار بیانیه ای ضمن هشدار نسبت به سفر اتباع خود به فرانسه، اعلام کرد: ما با مقام های فرانسوی در ارتباط هستیم و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حمله تروریستی در شهر نیس هستیم.

در این بیانیه خطاب به شهروندان بریتانیایی آمده است: اگر در شهر نیس هستید، از توصیه های مقامهای فرانسوی تبعیت کنید.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز روز پنجشنبه حمله تروریستی در شهر نیس را محکوم کرده است. اوباما تاکید کرد: آمریکا آماده هرگونه کمک به فرانسه برای تحقیق در خصوص این حادثه مرگبار است.

اوباما تصریح کرد: من از طرف مردم آمریکا، به شدت این حمله تروریستی وحشتناک در شهر نیس فرانسه را محکوم می کنم که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها انسان بیگناه شده است.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در شهر نیس فرانسه، تاکید کرد: اروپا با مردم و دولت فرانسه برای مقابله با خشونت و تروریسم متحد است.

دیدیه رندر وزیر خارجه بلژیک نیز حمله تروریستی شهر نیس را "وحشیانه" ارزیابی کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------