پرواز پهپادهای آمریکایی در آسمان غزه برای جستجوی اسرای حماس/ تصویب کمک آمریکا به اسرائیل



پرواز پهپادهای آمریکایی در آسمان غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مسئولان آمریکایی امروز (جمعه) گفته اند که این کشور در حال اجرای پروازهای شناسایی پهپادها در آسمان غزه به هدف جستجوی اسرایی است که حماس در حمله هفتم اکتبر به اسارت گرفته است.

به گزارش شفقنا به نقل از العربیه، این مسئولان آمریکایی که خواسته اند نامشان فاش نشود، افزوده اند: آمریکا پهادها را به هدف جمع آوری اطلاعاتی درباره مشخص کردن محل نگهداری اسرا بر فراز غزه به پرواز درآورده است.

 

یکی از این مسئولان گفته است: آمریکا بیش از یک هفته است که پروازهای شناسایی بر فراز غزه را انجام می دهد.

 

براساس این گزارش، مسئولان آمریکایی می گویند: ده آمریکایی بین اسرایی است که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شده اند. برخی منابع از احتمال نگهداری آنها در یک شبکه تونلی حماس در غزه سخن می گویند.

 

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک ۱۴ میلیارد دلاری به اسرائیل را تصویب کرد
مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه لایحه‌ای را به منظور اختصاص کمک ۱۴ میلیارد دلاری به اسرائیل در بحبوحه جنگ با حماس به تصویب رساند.

 

نمایندگان کنگره با تصویب اختصاص این کمک به نوعی درخواست جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده مبنی بر در نظر گرفتن کمک مالی بیشتر برای اوکراین و دیگر اولویت‌های فوری را به چالش کشیدند.

 

این در حالیست که جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش‌تر به صراحت گفته بود که جو بایدن لایحه‌ای که فقط شامل کمک‌ به اسرائیل در جنگ علیه حماس ‌باشد را وتو خواهد کرد.

 

از سوی دیگر، به نظر می‌آید که این لایحه پیش از وتوی آقای بایدن، در مجلس سنای آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها است رای نخواهد آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------