نتانیاهو: مسئولیت کامل امنیتی غزه را برای مدت نامعلومی پس از جنگ برعهده می‌گیریم



نتانیاهو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
بنیامین نتانیاهو در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «اسرائیل برای مدت نامعلومی مسؤولیت کامل امنیتی در غزه را بر عهده خواهد گرفت.»

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز وقتی از او پرسیده شد پس از پایان جنگ چه کسی باید غزه را اداره کند؟ با اشاره به حمله مقاومت فلسطین به اسرائیل در هفت اکتبر گفت: من معتقدم که اسرائیل مسؤولیت امنیتی همه جانبه این باریکه را برای مدت نامعلومی بر عهده خواهد داشت، زیرا ما دیدیم که وقتی این مسؤولیت امنیتی را برعهده نگیریم چه اتفاقی می‌افتد.

 

نتانیاهو گفت، تل‌آویو آنچه را او «مکث‌های تاکتیکی کوچک» در جنگ غزه برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه یا اجازه خروج اسیران تحت بازداشت جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواند، در نظر خواهد گرفت.

 

وی افزود: با توجه به مکث‌های کوچک تاکتیکی، که یک ساعت آنجا قبلاً اتفاق افتاده‌ است، فکر می‌کنم شرایط را بررسی کنیم تا امکان ورود کالاهای بشردوستانه یا خروج اسرا فراهم شود.

 

بدون آزادی اسرا هیچ آتش بسی نخواهد بود

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه گفت: بدون آزادی اسیران اسرائیلی توسط حماس، هیچ آتش‌بس گسترده‌ای در غزه وجود نخواهد داشت.

 

نتانیاهو که با شبکه ای بی سی نیوز آمریکا سخن می گفت، افزود: اسرائیل یک برهه توقف تاکتیک کوچک درگیری در غزه را برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه یا خروج گروگان‌هایی که حماس در اختیار دارد، بررسی خواهد کرد.

 

گفت و گوی بایدن و نتانیاهو درباره آتش بس موقت در غزه

کاخ سفید خبر داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

 

بر اساس گزارش‌ها، محور گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره آتش بس موقت در غزه برای ایجاد امکان رسیدن فلسطینیان به مکان‌های امن و اجازه توزیع کمک‌های بشردوستانه و ایجاد امکان آزادسازی اُسرا در غزه است.

 

از سوی دیگر، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه دوشنبه تاکید کرد که حمایت از غیرنظامیان باید دارای بالاترین اهمیت باشد.

 

وی با اشاره به اوضاع نوار غزه گفت: «به دلیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی که شاهد آن هستیم، بسیار نگران هستم».

 

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «فاجعه‌ای که در حال آشکار شدن بوده نیاز به آتش‌بس انسانی را هر ساعت که می‌گذرد، ضروری‌تر می‌کند».

 

گوترش گفت: «گذرگاه رفح به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی محموله‌های کمکی که به غزه ارسال می‌شود باشد و ما نیازمند ورود غذا، آب، دارو و البته سوخت بیشتر به غزه هستیم».

 

آمریکا درخواست وزیر اسرائیلی برای حمله هسته‌ای به غزه را «غیرقابل قبول» خواند

آمریکا درخواست یک مقام صهیونیست برای استفاده از بمب هسته‌ای علیه نوار غزه را محکوم کرد و گفت که این اظهارات «کاملا غیرقابل قبول» است.

 

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما همچنان معتقدیم که همه طرف‌های این مناقشه باید از نفرت‌پراکنی خودداری کنند.

 

«عمیخای اِلیاهو» وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی در راستای سرپوشی بر ناکامی این رژیم در مقابله با مقاومت فلسطین در غزه و ناتوانی در آزادسازی اسرای صهیونیستی از دست مقاومت، گفته بود که استفاده از بمب هسته‌ای در غزه تنها راه حل ممکن است و جنگ برای «آدم‌ربایان» هزینه دارد.

 

آمریکا: به دنبال گسترش جنگ نیستیم/ عراق باید گروه‌های حمله کننده به ما را پاسخگو کند

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گزارش نیویورک تایمز مبنی بر ارسال پیام به ایران و حزب الله مبنی بر آمادگی واشنگتن برای مداخله نظامی در صورت حمله به اسرائیل گفت: هرگونه روایتی که حاکی از ارسال پیام از سوی آمریکا به ایران یا گروه های وابسته به آن باشد کاملا نادرست و اشتباه است.

 

وی در ادامه تکرار مواضع واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: اما از روز اول آغاز به کار این دولت، ما در مورد تهدید ها فراوان نشات گرفته از سوی ایران صحبت کرده ایم. از زمان حملات ۷ اکتبر به اسرائیل و حتی پیش از آن، ما از مجموعه ای از بازدارندگی، فشار و دیپلماسی برای مقابله با فعالیت های ایران استفاده کرده ایم.

 

پاتل ادعا کرد: حزب الله و سایر گروه ها نباید از این درگیری سوء استفاده کنند.

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص درخواست واشنگتن از دولت عراق برای پاسخگو کردن گروه هایی که به پایگاه های آمریکایی در این کشور حمله کرده اند، گفت: ما معتقدیم دولت عراق می تواند این گروه ها را پاسخگو کند. وزیر خارجه آمریکا از السودانی نخست وزیر عراق خواست این کار را انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: آنها همچنین در خصوص سایر مسایل از جمله جنگ حاضر میان حماس و اسرائیل و همچنین جلوگیری از گسترش آن به منطقه گفتگو کردند.

 

حمله پهپادی یمنی‌ها به پایگاه‌های اسرائیل

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای ما در ساعات گذشته گروهی از پهپادها را به سمت اهداف حساس دشمن صهیونیستی در اراضی اشغالی پرتاب کردند.

 

بنابر اعلام نیروهای یمنی، در نتیجه این عملیات، حرکت در پایگاه‌ها و فرودگاه‌های مورد هدف برای چندین ساعت متوقف شد. تا زمان ادامه جنایت‌ها در غزه به عملیات خود ادامه خواهیم داد.

 

افزایش فشار دیپلمات‌های آمریکایی به اسراییل برای توقف تهاجم به غزه

ویلیام برنز، رئیس سیا امروز (دوشنبه) به اراضی اشغالی سفر کرد. پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیوید ساترفیلد، نماینده بایدن در خاورمیانه به اراضی اشغالی سفر کرده بودند تا شرایط را برای توقف موقت درگیری‌ها جهت رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه آماده کنند.

 

به گفته مقامات آمریکایی، ممانعت رژیم صهیونیستی از توقف بشردوستانه درگیری‌ها موجب نزاع این رژیم با واشنگتن شده است.

 

وال استریت ژورنال نوشت که مقامات آمریکایی بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی در نهایت با توقف موقت درگیری‌ها موافقت خواهد کرد اما این ممکن است روزها یا هفته‌ها به طول بیانجامد.

 

این مسئله باعث عصبانیت شرکای عرب واشنگتن خواهد شد که نگران گسترش درگیری‌ها به کشورهای‌شان هستند.

 

ایالات متحده در تلاش‌ است تا به رژیم صهیونیستی القا کند که برای اهداف اخلاقی جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به دنبال توقف درگیری‌ها است.

 

این روزنامه‌ نوشت مقامات آمریکایی باور دارند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که آمریکا و دیگر متحدان به شکل عمومی او را بیشتر تحت فشار بگذارند و از بخواهند که به آتش‌بس بشردوستانه تن دهد تا در صورت پذیرش این درخواست، در داخل با عکس‌العمل سیاسی مواجه نشود.

 

اکنون برنز با هدف گفت‌وگو با همتانایش در آژانس‌های اطلاعاتی در رابطه با آزادی اسرا و افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش این درگیری به اراضی اشغالی سفر کرده است.

 

برنز که پیشتر به عنوان مقام ارشد وزارت خارجه در امور خاورمیانه و سفیر آمریکا به اردن فعالیت کرده بود، ارتباط عمیقی با این منطقه دارد و می‌تواند در این وضعیت دیپلماتیک پیچیده مثمر ثمر واقع شود.

 

مقامات آمریکایی اظهار کردند که آن‌ها نمی‌خواهند به رژیم صهیونیستی بگویند که چه کارهایی انجام دهد. آمریکا رژیم صهیونیستی را تحت فشار گذاشته تا باعث کاهش حداکثری تعداد کشته‌شدگان در جریان عملیات‌های این رژیم شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------