بایدن: امکان آتش بس میان اسرائیل و حماس وجود ندارد/ اگر ناچار شویم دوباره به نیروهای سپاه در سوریه حمله می‌کنیم



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با اعلام وقفه روزانه ۴ ساعته جنگ از سوی رژیم اسرائیل و تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد در حال حاضر«هیچ امکانی» برای آتش‌بس در غزه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا که تا کنون با ایده آتش‌بس مخالفت کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرش درباره احتمال آتش بس چیست؟ گفت: «هیچ امکانی وجود ندارد.»

 

خط و نشان های رئیس جمهور آمریکا برای ایران و سپاه پاسداران 

بایدن همچنین تهدید کرد که نیروهای ایالات متحده اگر ناچار شوند دوباره نیروهای سپاه پاسداران و سایر گروه‌های وابسته به ایران را در سوریه هدف خواهند گرفت.

 

خبرنگاری از بایدن پرسید: "چرا سپاه پاسداران ایران را هدف قرار دادید؟" رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد: "چون به ما حمله کردند."

 

خبرنگار دوباره پرسید: "آیا قصدی برای حمله مجدد به آنها دارید؟". بایدن پاسخ داد: "اگر ما را هدف قرار دهند."

 

***

 

اسراییل توقف چهارساعته درگیری‌ها در نوار غزه را تکذیب کرد

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل بیانیه کاخ سفید در رابطه با توقف روزانه درگیری‌ها میان حماس و این رژیم به مدت چهار ساعت را رد کرد.

 

در ادامه بیانیه‌ آمده است: نبرد در جریان است و بدون آزادی اسراء هیچ آتش‌بسی در کار نخواهد بود.

 

اسرائیل درحال ایجاد کریدورهایی امن از شمال غزه به جنوب این شهر است. روز گذشته ۵۰۰۰۰ فلسطینی به جنوب غزه رفتند.

 

حماس دست‌یابی به توافق آتش‌بس را تکذیب کرد

«طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه ریس دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه شب اعلام کرد که هیچ گونه توافقی درباره حصول آتش‌بس در غزه وجود ندارد.

 

النونو تصریح کرد که مذاکرات ادامه دارد اما تا این لحظه هیچ توافقی حاصل نشده و هر وقت توافق حاصل شود، آن را علنی به ملت فلسطین اعلام خواهیم کرد.

 

حمله اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان

ارتش اسرائیل اطراف شهرک‌های یاطر و مارون الراس در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

 

صهیونیست‌ها اطراف شهر مرجعیون را هم هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.

 

حزب‌الله لبنان یک موشک هدایت شونده به سوی شهرک صهیونیستی ادمیت شلیک کرد.

 

حماس: یک اسیر اسرائیلی دیگر در بمباران‌های غزه کشته شد

گردان‌های قسام طی بیانیه‌ای از کشته شدن «فائول ازای مارک اسیانی» نظامی زن ۱۹ ساله اسرائیلی خبر داد.  

 

حماس مدعی شده این اسیر اسرائیلی در بمباران‌ها کشته شده است.

 

گردان‌های قسام طی بیانیه‌ای از کشته شدن «فائول ازای مارک اسیانی» نظامی زن ۱۹ ساله اسرائیلی ساکن مودیعین و زخمی شدن یک نظامی اسیر دیگر در بمباران‌های امروز نوار غزه خبر داد.

 

نماینده آمریکا احتمال جنگ اسرائیل و لبنان را رد نکرد

دیوید ساترفیلد نماینده ویژه آمریکا امروز پنجشنبه گفت: من باور ندارم که یک مناقشه با دخالت لبنان و اسرائیل به هر نوعی اجتناب ناپذیر باشد. 

 

وی مدعی شد که ضروری است که هیچ اقدام تحریک کننده‌ای از جانب ایران و حزب‌الله صورت نگیرد.

 

نتانیاهو با تبادل اسرا در ازای ۵ روز آتش بس مخالفت کرد

ست وزیر اسرائیل با پیشنهاد تبادل اسرا در ازای ۵ روز آتش بس مخالفت کرده است‌.

 

شبکه کان تلویزیون اسرائیل در خبری مهم مدعی شد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با پیشنهاد آزادی اسرای اسرائیلی دربند مقاومت فلسطین در برابر برقراری ۵ روز آتش بس در نوار غزه مخالفت کرده و خواستار ادامه عملیات نظامی ارتش در باریکه غزه شده است.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل: تکرار می‌کنم خبری از آتش‌بس نیست

ارتش اسرائیل گفته است که با آتش بس موافقت نکرده است، اما به «وقفه های تاکتیکی و محلی» برای ورود کمک به غزه ادامه خواهد داد.

 

گاردین ادامه داد: این اظهارات پس از آن بیان می شود که کاخ سفید پیشتر گفته بود که اسرائیل توقف های روزانه چهار ساعته را در شمال نوار غزه آغاز خواهد کرد.

 

در بیانیه ای از سوی ریچارد هخت، سخنگوی ارتش اسرائیل آمده است:  آتش بس وجود ندارد، تکرار می کنم آتش بس وجود ندارد.  کاری که ما انجام می دهیم، آن فرصت چهار ساعته، این وقفه های تاکتیکی و محلی، برای کمک های بشردوستانه است.

 

آمریکا: نشانه‌ای از قصد ایران برای گسترش جنگ در خاورمیانه وجود ندارد

نماینده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی آنلاین به خبرنگاران گفت: هیچ نشانه ‌ای وجود ندارد که ایران و یا گروه‌های نیابتی آن قصد گسترش و تسریع جنگ در خاورمیانه را داشته‌ باشند.

 

دیوید ساترفیلد که از ماه اکتبر گذشته از سوی جو بایدن به عنوان نماینده ویژه ایالات‌متحده آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه انتخاب‌ شد، در عین حال ادعا کرد: ضروری است که ایران و حزب‌الله لبنان اقدامات تحریک ‌آمیز انجام ندهند.

 

این مقام آمریکایی همچنین گفت که تبادل آتش میان حزب‌الله و نیروهای اسرائیلی در مرز لبنان احتمال اشتباه محاسباتی را افزایش می‌دهد.

 

ساترفیلد افزود: «ما معتقد نیستیم که درگیری لبنان و اسرائیل اجنتاب ناپذیر باشد. واقعیت کنونی این است که هیچ نشانه‌ای از هیچ طرفی وجود ندارد که قصد تسریع درگیری یا جنگ را داشته باشد.»

 

حملات اسرائیل به به اهدافی در خاک سوریه

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که در واکنش به حمله پهپادی به ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی به اهدافی در سوریه حمله کرده است.

 

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: نظام سوریه به‌ طور کامل مسئول فعالیت‌های تروریستی است که از خاک این کشور انجام می‌شود و ارتش (رژیم) اسرائیل با شدت به آن پاسخ می‌دهد.

 

در بیانیه ارتش اسرائیل به محل دقیق مواضع هدف گرفته شده در سوریه اشاره‌ای نشده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------