بایدن: در حال همکاری نزدیک با عربستان و سایر کشور‌ها برای به رسمیت شناختن اسرائیل هستیم



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که توافق میان حماس و اسرائیل که شامل توقف درگیری‌ها و آزادی اسرا می‌شود, تاکنون خوب پیش رفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از ایندپندنت، بایدن روز جمعه گفت آزادی اولیه 24 اسیر که مقامات غربی آن‌ها را "گروگان‌های در اختیار حماس" توصیف می‌کنند, "آغاز مجموعه‌ای از اتفاقاتی است که امیدواریم به آزادی "ده ها" نفر دیگر ختم شود. "

 

بایدن که درحالی که در جزیره نانتاکت جهت گذراندن تعطیلات عید شکرگزاری به سر می‌برد, افزود که آزادی اولین گروه از این افراد در ازای یک وقفه چهار روزه در درگیری‌ها «شروع کار» است.

 

وی توضیح داد: "انتظار داریم فردا گروگان‌های بیشتری آزاد شوند و طی چند روز آینده، ما انتظار داریم که ده‌ها گروگان به خانواده هایشان بازگردانده شوند. ما همچنین همه کسانی که هنوز در اسارت هستند را به یاد داریم و تعهد خود را برای آزادی آن‌ها تکرار می‌کنیم. تا زمانی که این گروگان‌ها را به خانه نیاوریم, از تلاش دست بر نخواهیم داشت.

 

در حال همکاری نزدیک با ریاض و سایر کشور‌ها برای به رسمیت شناختن اسرائیل هستیم

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش به مناسبت وقفه در جنگ غزه و آزادی گروگان‌ها گفت: یکی از دلایل حمله حماس به اسرائیل، همکاری ما باریاض و تل آویو برای عادی سازی روابط بین آنهاست.

 

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در حال همکاری نزدیک با عربستان سعودی و سایر کشورها برای به رسمیت شناختن اسرائیل هستیم

 

بایدن در ادامه بیان کرد: من از نتانیاهو خواستم تا بر تلاش برای کاهش تلفات و تلاش برای از بین بردن حماس که یک هدف مشروع است تمرکز کند.

 

رئیس جمهور آمریکا گفت: از امیر قطر، رئیس‌جمهور مصر و نخست‌وزیر اسرائیل به خاطر مشارکت‌شان در تحقق آنچه تاکنون انجام داده‌ایم تشکر می‌کنم.

 

بایدن، رئیس جمهور آمریکا افزود: من به حماس اعتماد ندارم که کار درست را انجام دهد، آنها فقط در برابر فشارها تسلیم می شوند.

 

***

 

سخنگوی ارتش اسرائیل: برای مراحل آینده جنگ آماده می شویم

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: برای مراحل آتی جنگ آماده می شویم، اهداف جنگ روشن است که اولین آن، نابودی حماس و تامین امنیت مرزهاست.

 

عملیات زمینی ارتش اسرائیل یک دستاورد داشته و آن هم خارج کردن کامل شمال نوار غزه از سیطره حماس است.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل در ادامه مدعی شد: هدف ما از جنگ نابودی حماس است و آن را ادامه می‌دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------