آمریکا: تردد کشتی‌ها در دریای سرخ پرمخاطره شده است



جان کربی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
«جان کربی» هماهنگ کننده  ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پی استیصال دولت جو بایدن در برابر حملات نیروهای مسلح یمنی علیه کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ به تلافی بمباران غزه از سوی رژیم اسرائیل اعلام کرد:  به دلیل حملات حوثی ها ( انصارالله یمن) تردد کشتی های تجاری در دریای سرخ بسیار پرمخاطره شده است.

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت: حمل و نقل تجاری در دریای سرخ به دلیل حملات حوثی ها بسیار پرمخاطره شده است. ادامه این حملات به کشتی ها کاملا غیرقابل قبول است و ما برای اطمینان از تردد ایمن کشتی ها تلاش خواهیم کرد.

 

کربی در عین حال گفت که طی روزهای آینده جزئیات بیشتری را درباره ائتلاف اقدام دریایی اعلام خواهیم کرد.

 

به گزارش شبکه المسیره، سرتیپ محمد القادری، فرمانده دفاع ساحلی نیروهای مسلح دولت نجات ملی یمن جمعه شب گفت که در صورت ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه مرحله سومی وجود دارد که خیلی برای این رژیم سخت خواهد بود.

 

ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و فیاض الرویلی رئیس ستاد کل ارتش عربستان سعودی نیز درباره آخرین تحولات منطقه از جمله تهدید علیه نیروهای آمریکایی در سراسر خاورمیانه و وضعیت غزه گفتگوی تلفنی کرده اند.

 

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز هفته گذشته در تماسی با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی، مدعی «نقش خطرناک ایران در مشاوره، تسلیح و آموزش حوثی‌ها (انصارالله) » شد. او همچنین گفت که در مورد تمایل واشنگتن برای همکاری با "شرکای همفکر برای ایمن کردن مسیر کشتیرانی جهانی" گفتگو کرده است.

 

احتمال گسترش درگیری ها و آینده نوار غزه

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید هچنین افزود که ایالات متحده با این نظر رژیم اسرائیل موافق است که درگیری ها در نوار غزه می تواند ماه ها طول بکشد.

 

او گفت: ما با اسرائیل موافقیم که عملیات نظامی آن در نوار غزه می تواند برای ماه ها طور بکشد اما باید دقیق تر باشد.

 

کربی همچنین گفت که بحث گسترده ای در مورد شکل و ساختار تشکیلات خودگردان فلسطینی که قرار است، غزه را اداره کند، وجود دارد.

 

این مقام کاخ سفید اضافه کرد: ما با شرکای منطقه ای و اسرائیل در مورد پیامدهای درگیری در غزه همکاری می کنیم و حماس نباید در قدرت باشد.

 

این درحالی است که اسامه حمدان نماینده حماس در بیروت شامگاه پنجشنبه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: به دنبال آینده غزه پس از جنگ نباشید، به فکر آینده اسرائیل باشید.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین ادعا کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا که در سرزمین های اشغالی فلسطین به سر می برد، درباره اقدامات برای تقویت ثبات در کرانه باختری و مقابله با خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها گفتگو کرده است.

 

واکنش کاخ سفید به قتل سه اسیر اسرائیلی به دست این رژیم

این سخنگوی دولت بایدن همچنین قتل سه اسیر اسرائیلی به دست نیروهای این رژیم را تصادفی و اشتباهی غم انگیز و دلخراش خواند و مدعی شد که واشنگتن نمی خواهد شاهد این حوادث باشد.

 

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، نظامیان صهیونیست ۳ تن از اسرای خود در غزه را در منطقه شجاعیه به اشتباه به قتل رساندند.

 

بر اساس این گزارش، یوتام حاییم و سامر طلالقه به همراه اسیر سوم که خانواده این اسیر نخواستند نامش اعلام شود، به اشتباه توسط نظامیان صهیونیست کشته شدند.

 

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره هلاکت و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست در نتیجه آتش خودی منتشر شده بود.

 

همچنین شمار تلفات اعلام شده نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به نوار غزه به ۱۱۹ نفر رسیده است. ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند که به نظر می‌رسد این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان و ترس از واکنش‌ها در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

 

در همین حال به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آمار زخمی‌هایی که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند با آماری که در لیست بیمارستان‌ها است، اختلاف زیادی دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------