کره جنوبی در پاسخ به شلیک‌های توپخانه‌ای کره شمالی رزمایش برگزار کرد



رزمایش کره جنوبی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ارتش کره جنوبی در واکنش به پرتاب بیش از 200 گلوله توپ به سمت جزایر این کشور توسط کره شمالی، در همان منطقه رزمایش برگزار کرد.

به گزارش فارس، به دنبال شلیک دهها گلوله توپ توسط کره شمالی به سمت جزایر کره جنوبی در دریای زرد، ارتش کره جنوبی ساعاتی بعد از آن دست به برگزاری رزمایش نظامی در این منطقه زد.

 

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گزارش داد که نیروهای مسلح کره جنوبی در پاسخ به گلوله باران کره شمالی به سمت جزایر یون پیونگ و «بانگ نیونگ دو» تمریناتی را با مهمات واقعی برگزار کردند.

 

به نوشته یونهاپ، واحدهای تفنگداران دریایی مستقر در این جزایر در این رزمایش شرکت کردند و واحدهای نظامی

با استفاده از توپخانه هویتزرهای خودکششی K9 آبهای مجاور را گلوله باران کردند.

 

 ستاد مشترک ارتش کره جنوبی ساعاتی پیش گزارش داد که ارتش کره شمالی بیش از 200 گلوله توپخانه را مستقیما به سمت جزایر کره جنوبی در دریای زرد پرتاب کرده است. کره جنوبی فورا دستور تخلیه دو جزیره را به درخواست ارتش این کشور صادر کرده است.

 

هنوز علت این اقدام کره شمالی مشخص نیست اما پیونگ یانگ پیش از این نسبت به برگزاری رزمایشه مشترک واشنگتن و سئول در منطقه هشدار داده و آن را تحریک آمیز خوانده بود.

 

آمریکا و کره جنوبی از یک هفته گذشته در حال برگزاری رزمایش مشترکی در شبه جزیره کره هستند. 

 

به نوشته اسپوتنیک، برنامه این رزمایش‌ها شامل حملات هوایی علیه اهداف شبیه‌سازی شده، تیراندازی تانک و پدافند هوایی بود.

 

رزمایش‌های مشترک کره جنوبی با متحدش آمریکا در بحبوحه تنش‌های دو کره و تهدیدات دو کشور علیه یکدیگر انجام شده است. کیم یونگ هو، وزیر اتحاد کره جنوبی با همسایه شمالی سه‌شنبه در واکنش به اظهارات تازه رهبر کره شمالی گفت که با کمک آمریکا سازوکاری قوی‌تر در برابر تحرکات نظامی این کشور ایجاد خواهد کرد.

 

رهبر کره شمالی پنجشنبه ۳۰ آذر هشدار داد در صورت اقدامات اتمی تحریک‌آمیز توسط دشمنان، پیونگ‌یانگ نیز در حمله اتمی تردید نخواهد کرد. کیم جونگ اون بامداد یکشنبه ۱۰ دی نیز ضمن صدور دستور پرتاب سه ماهواره نظامی در سال ۲۰۲۴، گفت که روابط با کره جنوبی به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------